Benytte 2 netværk på samme tid.

Diverse d.  25. marts. 2005, skrevet af Illgor
Vist: 280 gange.

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 16:50:33
Svar/Indlæg:
512/68
hey
jeg sidder her og har en adsl forbindelse over trådløst netværk, men har også samtidig en adsl forbindelse over kabelnet hvor jeg også har min server kørende på.
Ville høre om det er muligt at feks. hente billeder fra nettet på den ene forbindelse (trådløse) imens jeg henter noget andet fra min server på kabelnetværket (tilsluttett en liinksys router). Eller hente noget andet fra nettet over kabelnettet som jo også er tilsluttet adsl.
Hvis det bare er muligt evt at sætter hvert program til at bruge hver sin forbindelse. Fks. CSS over den ene forbindelse og IE over den anden forbindelse..men at den ska kunne gøre det på samme tid...
Håber I forstår mit spg?!
Og på forhånd tak for svar....

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
25-03-2005 17:01:51
Svar/Indlæg:
1235/80
det kan det nok........
men sig mig en ting: er det den samme forbindelse?
ellers prøve at finde en program der kan styre hvilket program der skal bruge hvilket port

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 17:04:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Du kan ikke kombinere dem, men du kan self. sagtens oprette forbindelse til dem begge på samme tid 😉 det er jo bare et spørgsmål om hvilken gateway du benytter... Men det vil nok være ret besværligt at administrere? Ved ikke om du kan opsætte noget QOS der måske automatisk kan balancere trafikken imellem de 2 forbindelser...

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 17:25:48
Svar/Indlæg:
512/68
#1- det er 2 forskellige adsl forbindelser.
Kender I nogle programmer der kan administrere sådan noget?
#2 - hvordan sætter jeg gateway for hvert program?
Lige nu har jeg det problem at når jeg aktivere netværket jeg har sat til via kabel så hopper den af det trådløse netværk og bruger kabelnetværket i stedet for...til ie osv. Jeg vil gerne kunne bruge den ene forbindelse til ie mens jeg bruger den anden til feks. CSS og så sefølig hente ting fra min server...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 17:39:20
Svar/Indlæg:
4120/115
Ja det er jo det der er det tricky... men jeg kunne forestille mig at du kunne sætte en computer op som gateway, som står og switcher imellem forbindelserne? Kender ikke pt. ikke rigtig nogle programmer der kan gøre det, men jeg har da før set folk der kunne balancere trafikken ud på flere forbindelser! Og du kan, eller har ihvertfald kunne købe routere med balancering i 😉

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 18:31:53
Svar/Indlæg:
512/68
ok, så det er ikke noget jeg sådan lige kan gøre fra min pc?
Kunne jeg så evt. sætte min server på som gateway? Problemet her er måske at jeg kun har forbindelse til min server via netværkskablet, dvs det ene netværk og den ska derfor være på det netværk hele tiden for at jeg kan styre den.
Det vigtigeste er sådan set at jeg har lokal netværk via det kablede netværk og så kan jeg bruge internettet via det trådløse netværk...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 20:07:56
Svar/Indlæg:
2870/65
For ca. 1 år siden blev der frigivet en lidt speciel router som kan "bundle" 2 adsl forbindelser.

Den kunne håndtere op til 44 mbps på adsl siden, men kostede omkring 2 k.

Kan ikke huske hvad den hedder, men kan prøve at søge lidt på tingene....hvis jeg finder noget kan jeg da lige smide et link

steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2005 20:27:36
Svar/Indlæg:
2870/65
Kan desværre ikke finde den router...det er jo desværre en ældre historie.

En helt anden ting er, at for at du skal kunne bundle de 2 forbindelser er at de skal bruge samme standard for at det skal kunne lade sig gøre.

Et eks.

Hvis du brugte enten CC eller Tiscali, så bruger den adsl standard som hedder "G-lite", hvilket ikke er den samme standard som f.eks TDC bruger.

Derfor vil du ikke kunne bundle en TDC forbindelse med en CC/Tiscali forbindelse

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2005 08:51:57
Svar/Indlæg:
512/68
hey igen
Jeg har ikke tænkt mig at bundle dem (i hvert fald ikke sådan forstået at jeg bruger begge forbindelser til en ting så man feks. kan hente hurtigere) men blot kunne benytte begge til hver sit program samtidig.
Dvs. IE benytter det trådløse netværk imens jeg bruger explorer til at hente filer fra min server på det andet netværk (kabel).
Men hvis det er det du mener med at bundle så tror jeg bare at jeg droppet tanken...for havde ikke tænkt mig at bruge flere tusind kroner på det :(...