#Silent
Måske skulle jeg se om der findes endnu en bios opdate. Den sidste fik temp til at gå heeelt amok. Endte oppe over 85 grader...og så gik dyret i blue screen for ikke at gøre skade på hardwaren.
Jeg satte så en Zalman på. Nu ligger den (efter Solteks eget Harware Monitor) mellem 55 og 70 grader, selv med den Zalman på. Har checket den Artic Silver 5 pasta jeg bruger, at der ikke er for meget på....der kun et gennemsigtigt lag på og der er fuld kontakt mellem cpu og køler. Jeg er nødt til at finde på noget for at holde den kold.
Jeg har haft mine fingre nede på køleprofilen. Den er nok ikke 70 grader, men den er desværre tæt på.
Netop derfor leder jeg efter et ekstra skjold til den, da jeg egentlig gerne ville bibeholde det originale.
Hvis de blowholes ikke virker godt nok, er jeg nødt til at forsøge mig med vand-køling. Det er ikke mgete dyrere end at skulle ofre på en ny cpu (hvis den skulle brænde sammen).
Tak for de gode links. Jeg vil prøve at kontakte dem for at se hvad de har...og så må jeg checke alt igennem en ekstra gang, da jeg har det skidt med at lave huller i kabinettet.