Mit DVD-drev kan ikke læse en af mine DVD-fil

Diverse d.  26. marts. 2005, skrevet af System
Vist: 123 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2005 17:04:19
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg håber der er nogle som har et svar på denne.

Jeg har for lidt tid siden køb DVD´en "The Cure" fra USA, altså en Region 1 dvd. Det plejer normalt ikke at være noget problem at læse DVD´er, ej heller Region 1. Men denne film vil drevet simpelhen ikke læse, drevet skriver at der ikke er nogen disk i det valgte drev.
Det mystiske er dog, at filmen virker hos en kammerat, så DVD´en fejler ikke noget.

Er der nogle som har været udsat for det samme, eller har et godt hjælpende råd?

Mvh. Thomas
[K9]

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2005 20:30:11
Svar/Indlæg:
115/73
Hejsa ... nu kender jeg ikke lige formlen på dit problem men se her hvad jeg har fundet frem til :

Regional Coding: Region 1 DVD - USA & Canada - This DVD will only play on North American Region 1 or multi-region DVD players. Please Note: Regional Coding Enhancement (RCE): has been added by Warner and Columbia to certain Region 1 DVD's. RCE will prevent the DVD from playing on some "Multi-Region" DVD players. If you are in any doubt that your player may not be able to play RCE DVD's, we recommend that you do not order this title, as we are unable to accept returned RCE DVD's.

så det ser ud til de vil chippene til livs nu med deres lort !! først må man ikke importerer filmene og nu dette !!

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2005 20:32:17
Svar/Indlæg:
3799/43
prøv at søg efter firmware til dit dvd drev som kan fjerne regions koden