Pumpen går amok

Vandkøling d.  27. marts. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 340 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2005 03:17:03
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Har lige siddet og gamet lidt cs:s for en gangs skyld og da jeg tager hørebøfferne af hører jeg en klikken. Jeg tror så at det bare er endnu en blæser som lige skal rettes lidt, men efter lidt søgen efter kilden har jeg fundet ud af at det er min vandpunpe som klikker som en sindsyg.

Yderligere synes jeg den er mere end fingerlun (skulle ikke ligge dilleren på den i hvert tilfælde, avav). Ved dog ikke om den plejer at være det.

Andre der har haft klikkelyde, og hvordan har i løst problemet?!? Og må den blive så varm?!?

Jeg har btw. prøvet at trykke og div på den for at tjekke resonans, men det er noget internt.

Hvad gør jeg?!?

PS. er det dumt at have maskinen kørende (som den gør lige nu) når pumpe lyder som den gør?!?

PPS. Cpu temp er ca 38 grader ifølge Abit EQ

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2005 03:25:12
Svar/Indlæg:
3799/43
Pumpe --> Hydor L20 <- det siger det hele den pumpe har det med at larme..

jeg ved ikke om det findes et mod men det kunne jo være
en varm pumpe er ganske normal

men prøv at læs http://www.hardware-test.dk/oc...
der har du en Pumpe Round-up det kunne godt ende med en ny..

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2005 03:31:26
Svar/Indlæg:
3799/43
http://forum.vapochill.com/sho... der er Aseteks bud på at fjerne støjen fra alle de hydro pumper som de sælger

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2005 11:31:27
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg bruger en l20 til mit gfx, og den larmer en del også. "tricket" med at smide en lidt gummi under virker fint. og ja...de bliver lidt varme, som nu næsten alt el gør :)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2005 18:21:51
Svar/Indlæg:
976/138
Hmm...

Efter jeg skrev indlæget i nat slukkede jeg maskinen og gik i seng (var vidst også på tide :p ).

Og nu har maskinen så kørt F@H i ca. 3 timer (for at få temp lidt op) og pumpen siger ikke noget. Så jeg ved ikke lige hvad lyden skyldtes, men ind til videre er der ikke nogle problemer mere. Nu vil jeg så lade den køre 3dmark lidt for at få temp. højere op for at se om det kunne være derfor den raslede.

#1 Læste og den round-up da den kom, men hvis jeg skal have en ny, hvilken skal det så være??? Synes det er lidt svært at bedømme ud fra testen hvilken der er bedst.

#3 Jeg har sådan en køkken skum-svamp under for at tage lyden. En af de der i mange forskellige farver med en ru side, grydesvamp tror jeg de hedder, og den ru side er fjernet.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
31-03-2005 10:33:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har også en L20, den larmer ikke, så i har nok været uheldige (eller også har jeg været heldig). Den bliver også lidt lun, men det har ikke noget at sige, for pumpen trækker kun 14 watt, og de skal nok kunne afsættes i radiatoren og på pumpens overflade.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 10:56:54
Svar/Indlæg:
6624/113
#5 - Du skal ikke afsætte 14 watt nogen steder, for ud af de 14 som den forbruger, skal du nok regne med at de 10 går til bevægelse - resten smider den selv ud gennem siden, og måske 1-2 watt i vandet. ;)

#0 - Alle pumper udvikler varme, og Hydor rasler osse lidt. Sæt din shutdown temperatur til 60 grader, så KAN du ikke ødelægge noget selvom pumpen en dag beslutter at stoppe. Jeg ville ihvertfald ikke være bange for lidt mislyde...