Aldi-pc, er den pengene værd..?

Diverse d.  28. marts. 2005, skrevet af GaMMa^FoToN
Vist: 404 gange.

GaMMa^FoToN
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 13:50:10
Svar/Indlæg:
116/10
Så har Aldi endnu engang fået Medion til at producere nogle computere til deres butikker, der forholder der som altid en del mystik om deres mobo og gfx, men jeg har fundet ud af at de begge er produceret af MSI, der specielet laver dem til Medion computere det er en billig løsning, måske derfor nævnes MSi navnet ikke i produktbeskrivelsen!? Den er ikke lavet til OC, så hvis man kan holde fingerne fra den er der ingen problemer..! - Men er den 8.000 kr. værd, der er jo en masse ekstra programmer med, men de kan vel skaffes ad andre veje, men hvis man helst vil købe en smalet pc, er dette så mit bedste bud..? - Jeg har fundet lidt tests på den, men det siger ikke mig så meget..? - Er den pængene værd er mit endelige spørgsmål, jeg kender en der har en der er et år gammel den kører upåklageligt og den er næsten lydløs, men hvad ville i anbefale, hvis jeg ikke skal OC og det skal være en samlet løsning..?

På forhånd tak for svaret - K.W

Jeg er Intel/Radeon mand og intet kan ændre det..! :D

Computeren:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OF...

http://www.medion.com/dk/flash...

Testen:

http://www.pcwelt.de/tests/har...

http://www.pcwelt.de/tests/har...

mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 13:56:42
Svar/Indlæg:
1762/36
Af princip køber jeg aldrig færdige computere, men tjooh den er vel fin nok... Det er et meget mystisk GFX X740XL (har jeg aldrig hørt om), du ved ikke hvilke ram du får og hvilken køling (->levetid?)...
Men den kan det den skal: køre de nyeste spil rigemeligt, office ting og hvad man ellers kan finde på at bruge den til...

Hvis man ikke gider at sætte sig ind i computer så er det er fint køb...



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 14:05:06
Svar/Indlæg:
2307/37
Der har lige været en tråd om fuldstændig den samme computer, men nu kan jeg sgu' ikke finde den.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
28-03-2005 14:08:52
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg syntes cpu'en lyder lidt vild til en aldi comp



SPYA
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2005 14:10:48
Svar/Indlæg:
56/9
Adgang til Hotline-Service. 3 års garanti.

står nedereste på siden med pcér, det syndes jeg er rimlig godt ;)



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 14:11:31
Svar/Indlæg:
2307/37
GaMMa^FoToN din klovn :00 :e

Det er sgu' da dig selv, der har oprettet den anden tråd om det samme emne også... :x ?:(

Der er mange fornuftige svar, så hvad med at forholde dig til dem i stedet for at oprette en ny tråd: http://www.hardware-test.dk/oc...




GaMMa^FoToN
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 14:13:27
Svar/Indlæg:
116/10
# 5

Jamen jeg er meget i tvivl...! :D



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 14:23:45
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6
arj tag dig sammen..:00

Der er sgu mange svar i den tråd



ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2005 16:12:45
Svar/Indlæg:
215/39
Jeg købte en engang... den kørre stadig 100% det er den bedste færtig computer jeg nogensinde har købt... både hvad angår Software (OEM), Ydelse, og i aller højeste grad PRIS.

har dog hørt rygter om at bundkortne på de ældre vertioner står af efter 3-4års tid men det er altså de computere Aldi solgte for 6 år siden, min kørre somsagt stadig.

dog skal du være opmærksom på at den godt kan blive tæmlig varm og at kølingen på de allernyeste larmer en del. min computer kan gå ud pga, varmen når jeg kørre full load i mere end 8 Døgn, dog sker det ikke længere efter jeg har skiften til en bedere luftet Kabbi.

/Peter



ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2005 16:15:05
Svar/Indlæg:
215/39
Kan lige fortælle... (Uden at have læst den anden tråd, så det kan godt være at det alle rede står der...) at Medion som regl får Special desinet deres Hardware hos Microstar, således at deres grafikkort bliver udstyret med de sygeste Video in/out funktioner. jeg buger eks. min til at indspille video på.

/Peter



søhund
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 16:33:36
Svar/Indlæg:
96/3
Jeg ville holde mig fra det, da bundkort, ram , grafik, er billig produceret/noname/skod. og somregel er opgraderings mulighederne få...

Og wtf skal man med alt det software lort ^^



tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 17:18:38
Svar/Indlæg:
244/73
jeg har en og den har nu kørt i et år uden problemer. Mine ram er samsung dual channel så noname nej.
Bundkort MSI noname nej,
Brænder Pioneer 107D noname nej.
Det er rigtigt at det kan være svært at se vilket grafikort det er, mit er radon 9800 XXL det er der ikke noget der hedder, men graver man dyberer viser det sig at det er et Radon 9800 XT kort.
HD er en seagate. Det eneste jeg ikke har kunne finde et navn på er DVD drevet.

Jeg kunne godt finde på at købe en igen når den jeg har bliver for langsom. Du kan dog ikke OC ej heller skifte grafikkort da du så vil miste alle de video ud/ind som den har (bla. scart stik)



Urzahil
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 17:22:15
Svar/Indlæg:
112/14
Til OC absolut nej, de RAM/chipsæt der bruges til MB er de billigeste der findes. Den sidste Medion fra Aldi var med et SIS chipsystem som der ikke noget info om på nettet, hvilket indikerer at det bliver lavet specielt til Medion med et eneste mål så lav pris som mulig.

MEN PC'er er til alle dem der skal have en maskine der kan meget multimedie mæssigt, for her kan den mere end de fleste der findes på marked. Shuttle og Aopen har et par maskiner der kan det samme, men skal KØBE al soft/hardware som der er med til Medionen har Medionen en meget fordelagtig pris.
Endvidere er det et køb for de mennesker der skal have en maskine der virker, og skulle stikket være faldet ud(eller mere alvorlige ting) indleverer de Medion til RMA og får den hurtigt retur unden problemer.

Det er bare ikke det jeg er til, for jeg finder det meget morsomt at skille tingene ad og mishandle min hardware lige at se om jeg ikke kan få det til at løbe lidt hurtigere. Det er hobby som desværre ikke dels med resten af familien for fruen er godt træt af at der ryger et par digitale fotoes af datteren hver gang jeg har haft fingerene i min maskine.

Så måske skulle jeg købe en Medion til hende og så var vi alle glade :i



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 18:56:54
Svar/Indlæg:
652/24
#12 din frue skulle være glad for du ikke piller ved biler istedet! 8)

Så at du har holdt dig ved computeren (som er billigere) så burde hun være glad :p



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 19:05:23
Svar/Indlæg:
14079/622
->#12
Præcis det samme i min familie :00..
Da mit mobo fuckede op sagde min far "det er også fordi du piller så meget ved det"

Ja måske, men jeg ka li det! :P



Urzahil
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2005 20:09:19
Svar/Indlæg:
112/14
#13 &14

LOL.

Mit eget MoBo er lige afgået ved døden, som fruen siger, er det naturligvis fordi jeg flyttede det til et nyt kabinet, hvilket der selvfølgelig intet har med sagen at gøre, jeg kan da ikke gøre for at det tilfældigvis valgte at stå af medens det blev flyttet.

Nu har vi ikke en bil ellers ville jeg da også pille ved den, har altid ønsket at rode med en impala

http://home.tiscali.nl/~m.horv...

:00 :00 :e



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2005 20:13:56
Svar/Indlæg:
14079/622
->#15
Nååå nej ;)

hehe.. folk der ikke selv har forstand på HW skal bare klappe kaje og lade mig pille ved det :e..

lækker bil forresten ;)