#26, jeg skal gerne prøve at uddybe mine argumenter, men jeg må indrømme at det føles lidt som om, du overhovedet ikke hører efter, hvad jeg og andre har prøvet at fortælle dig. :00
Hvis du allerede ejer et Asus Radeon 9600SE og 2*256 MB Dane-Elec ram, så er du IKKE tvunget til at køre med socket 754 - TVÆRTIMOD.
Socket 754 bundkort har typisk kun tre ram sokler, og bundkortene overclocker kun maksimalt med kun en ramblok - lige så snart man bruger to ram blokke, så sænkes ens overclock potentiale. Ved socket 939 har man fire ram sokler, og de maksimale overclocks nås fint med to ram blokke, der så samtidigt kører som dualchannel og der med med dobbelt så stor båndbredde som ved socket 754's single channel. Ved socket 939 bliver ens overclock altså først begrænset ved mere end to ram blokke.
Der er kun to holdbare argumenter for at køre med socket 754 pt.
1. Du har ÉN kanon ramblok på minimum 512 MB, som du gerne vil beholde og bygge dit system op over.
2. Du er ludfattig og vil derfor gerne starte ud med en billig socket 754 Sempr0n processor med stort overclock potential for sp senere at opgradere til en fuldblods processor.
Når du har to ens ramblokke og alligevel vil op i en processor i 3200+ klassen, så er der kun et fornuftigt valg - NEMLIG et socket 939 bundkort med nforce3 chipset og en tilhørende socket 939 AMD64 3200+ processor. På denne måde får du det maksimale ud af dine ram og bliver ikke begrænset i dit overclock.
Dit system kan derfor med fordel være:
mobo MSI K8N Neo2 Platinum-54G (socket 939)
cpu Winchester 3200+ (socket 939)
cooler zalman cnps7000a-cu
ram dane-elec dualchannel 2x256
gfx asus radeon 9600se
kab delux dlc m76
dvd LiteOn - SOHD-167T-01C, DVDx16 / CDx48
cd rw optoride cd rw 5205