Umulig troja

Software d.  29. marts. 2005, skrevet af billy_h0vl
Vist: 172 gange.

billy_h0vl

Overclocker
Tilføjet:
29-03-2005 19:09:23
Svar/Indlæg:
1/1
Heysan
Jeg scanner ofte min computer med den online Trend Micro virus scanner, meget effektiv til at opdage dem, men suger til at slette dem.

For nyligt fandt den en troja som jeg bare ikke KAN få væk. Den hedder TROJ_ISTBAR.GR og ligger i en fil med navn ISTprotect.dll.
Fint nok tænkte jeg, det skulle jo være lige til at komme af med den, blot ved at slette ISTproctect.dll. Men ak, filen er ikke at finde (og ja, jeg har enabled "vis skjulte filer" :00 ) Der findes simpelthen ikke en fil ved det navn på min computer.

Ifølge mine elite google skills fandt jeg frem til en side som mente at have løsningen på mit problem, nemlig at slette en masse ting i registreringsdatabasen. Så efter at ha slettet stort set alt der hed noget med ISTbar og ISTprotect og genstartet computeren gik jeg udfra den var væk. Men nej, den er der stadig og jeg fatter det simpelthen ikke - er der andre der har været udsat for den og kommet af med den så sig lige til.

Jeg har prøvet med: Ad-aware, Spybot, Norton Antivirus, Spyware Doctor og Trend Micro

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2005 08:23:43
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

mener den findes i tilføj / fjern programmer..

bare led efter "SearchBar"

Gummiben

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2005 09:13:14
Svar/Indlæg:
111/1
Det er en af de der crappy toolbars folk får raget til sig :D

Prøv at starte din com. i safe mode for derefter at køre et af de prg. der finder den. Et andet tip ville være at følge den vejledning igen, i safe-mode :)

Prøv evt. dette lille tool: http://securityresponse.symant...

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 09:58:37
Svar/Indlæg:
617/52
husker muligvis forkert, men mener at man, hvis man bruger XP, også kan vælge om systemfiler skal vises eller ej. (disable "skjul systemfiler")
måske det er derfor du ikke kan finde filen?

billy_h0vl

Overclocker
Tilføjet:
03-04-2005 12:25:08
Svar/Indlæg:
1/1
Chrisp, nej ... filen er der stadig ikke selvom jeg vælger "vis systemfiler"

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 21:29:57
Svar/Indlæg:
4230/89
har du prøvet "bare" at afinstallere den..!??
havde en magen til, det var en hjemmeside der havde smidt den ind til mig, og for at slette den, blev man tvunget til at besøge deres hjemme side...

vist nok Coolsearch eller sådan noget... ellers prøv
www.securityworm.com/software/... adware/cwshredder--remove-coolsearch.html - ;)