Ny kontor comp.

Diverse d.  29. marts. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 134 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2005 19:23:00
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Min morfar har lige bedt mig om at kigge på en ny kontor computer han måske skal have. Han havde fået anbefalet denne Dell maskine ( http://www1.euro.dell.com/cont... ), men jeg sagde så til ham at jeg sikkert kunne gøre det bedre og måske billigere.

Efter at have siddet og kigget lidt hist og her har jeg så fundet ud af at det ikke er helt nemt at finde ud af hvad der skal i sådan en maskine, da jeg jo er vant til at kigge på gameing udstyr til mig selv så, hvad skal man købe?!?

Det jeg er kommet frem til er at det helst skal være AMD, da jeg aldrig har arbejdet med Intel før og derfor ikke har nogen ide om hvad jeg skal købe. Mht. RAM synes jeg at der min. skal 512mb i og gerne en gb, men det er ikke et krav.
Grafikkortet er sådan set ligegyldigt, men 6600 er ved det billigste det kan betale sig at købe ik? Hvis man tænker på fx. Longhorn og så kan jeg jo også game lidt når jeg er derude :p

Den næste ting jeg så heller ikke helt kan bestemme mig for er skærmen. Han vil helst gerne have en fladskærm, men den behøver ikke være vild, hvis i forstår. Den er jo ikke til spil.

Det blev sk* da en lang smøre men spørgsmålet er:

Hvad skal man putte i en kontor maskine til sin morfar, som må koste omkring 5-6K???

petite_machine

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2005 19:27:10
Svar/Indlæg:
438/54
Er de 5-6K ink. skærm din b0s?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2005 19:33:50
Svar/Indlæg:
976/138
Ja... 5-6K inkl. ALT

Helst...

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
29-03-2005 19:35:54
Svar/Indlæg:
541/22
Regn ud hvor meget du kan bygge den der dell for. Derefter finder du ud af hvad du kan købe mere. Fx større hd flere ram.

Det ser ud som om du har fået en udfordring. Da den der maskine er med skærm men det burde kunne lade sig gøre.

Jeg kan sige at hvis du kigger i aldi bladet så finder du nogle rimlig nice fladskærme.