overclocking

Diverse d.  30. marts. 2005, skrevet af SilenceDuck
Vist: 142 gange.

SilenceDuck

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2005 02:02:09
Svar/Indlæg:
5/4
hey gytter

nu sker det igen... jeg sidder herinde på forumet og stener max en aften og så kom jeg i tank på at jeg godt kunne tænke mig og høre om overclockning :e ... problemet er nok bare jeg fatter INTET af det ved ikke hvordan man gør eller hvormeget man max må OC.

min com er som neden sagt plus der er en 400watt strømforsyning hvis der er mere info i mangler skriv endlig og jeg skal besvare jere spørglsmål så godt som mugligt.

SilenceDuck

Overclocker
Tilføjet:
30-03-2005 02:03:22
Svar/Indlæg:
5/4
ups det kom vidst ikke med men her er udstyret

K8N Neo4 AMD athlon64 3400+ 1024 hyberX kingston geforce n6600 Pci express 80gb maxtor :e

KAK1000

Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2005 09:43:02
Svar/Indlæg:
248/37
well altså det ser da ud til at du starter godt ud, der er en guide til AMD K7 CPUer her på siden:
http://www.hardware-test.dk/oc... nu har jeg ikke selv en AMD64 og ved derfor ikke hvad de generelle forskelle på det er ellers vil det være godt for dig at få anskaffet dig programmer som CPU-Z eller CPUID og et program til at tjekke om systemet er stabilt når du har clocket, jeg anbefaler Prime

du skal nok også lige tænke over køling, hvis det er en box køler du sidder med så er det ikke altid man kan komme få fandens langt op i clock

men generelt skal du bare ændre på:
FSB
Multiplyer
Vcore
Timmings på ram
og Vdimm

(dog vil jeg ikke sige at dette er helt korrekt, da jeg aldrig selv har leget med en AMD64)
håber du kan bruge det til bare lidt