Skulle efter hvad jeg kan læse mig frem til være det vildeste der er for tiden!
Kan jeg med fordel købe 2x512MB sæt X 2 så jeg udnytter alle ramslots og vil begge sæt i så fald kunne køre dual?
Du skal så bare huske at du SKAL have et DFI nForce4 for at kunne give dem nok spænding til de vilde hastigheder. Asus bundkort kan somregel kun give imellem 2,5-2,85v. Det DFI kan give mellem 2,5v og 4v (det er meget ekstremt - ikke set før. Højeste førhen var op til 3,3v). Så vælger du ikke DFI'et skal du modificerer bundkortet med en loddekolbe for at opnå en spænding ELLER købe en OCZ DDR Booster som så fylder ét ramslot og derfor vil du ikke kunne køre med 4x512MB.
Med hensyn til de 4x512MB så vil de køre dual channel, ja, men du skal nok ikke regne med at kommer op og køre 266MHz ved CAS2-2-2-5 1T... et skud i tågen ville være at du kommer til at ligge på ca. 233MHz CAS2-2-2-5 1T som max hastighed istedet - det vil sige at hvis din CPU kan clocke til 2800MHz skal du køre 12x233 med 2GB istedet for 10,5x266 som så vil betyde du får lidt dårligere ydelse i ting som ikke kan bruge over 1GB ram og hellere vil have rå ramhastighed.
#
Har lige et udybende spørgsmål: Hvad med varme når man fyrer op på en 3,5 volt?
Har selv det Lian Li v1100 kabinet og synes der varmt i forvejen på luft køling
Jo, de bliver da lidt varme, men er ikke mange watt vi taler om. Bare du har et af hvilken som helst størrelse airflow og holder dig under 3,5v skal det nok gå. Så har du altid garentien du kan falde tilbage på, men der sker sku ikke noget...