#30 feks 4000:1 er kontrasten, jo højere jo bedre somregel, men vil sige at man er kommet så langt at det betyder ikke så meget mere hvor stor kontrasten er, den er som regel acceptabel, 16:9 betyder at det er en widescreen skærm, dvs at du kan se film i biograflærred format som fylder hele skærmen uden at der mangler noget eller at der er sorte bjælker for oven og for neden.
du skal være opmærksom på hastighedden når man skal købe en LCD, ligesom man skal med almindelige computer flad skærme, jeg ville ikke købe en med en opdaterings hastighed på over 16ms, men kan så fortælle at de fleste nyrere phillips modeller er på 12ms, så det er også ganske acceptabelt.
en ting til, du skal være opmærksom på er tuner delen, og der bliver du nødt til at tage ud og se tvet i aktion inden du køber det, har set på diverse plasma og lcd tver, at når man ser tv er billedet virkelig skod, men af hvad jeg har set af phillips kan jeg kun sige god for, iværtfald i forhold til andre mærker.
og en sidste ting er at du nok skal spørge der hvor du køber det om der er en form for pixel garenti på hvis der skulle være nogle døde pixels, og hvis det er muligt så sørg for at se tvet o aktion inden du køber det for at være sikker på at der ikke er nogle døde pixel:)