D-Link 604 Problemer.

Diverse d.  31. marts. 2005, skrevet af Kays
Vist: 218 gange.

Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 14:07:34
Svar/Indlæg:
406/600
Min D-Link 604 Router opfører sig en kende mærkeligt.

Kan kun få en PC på netværket via DHCP. Den Interne IP der tildeles af DHCP er lig med den faste eksterne IP, der er blevet tildelt af udbyderen. Intern dynamisk IP og den faste eksterne IP burde være forskellige fra hinanden.

Kan heller ikke komme på nettet via routeren på den faste interne IP som routeren er configureret med åbne porte til. Den faste interne IP som normalvis bruges på min primære PC og som normalvis virker glimrende.

Kan ikke komme ind i routeren ved at skrive dens IP, hvilket normalvis også virker.

Har prøvet at reboote routeren på knappen bagpå til factory indstillinger, men der sker ingenting. Der tildeles stadig kun en IP via DHCP der er identisk med den faste eksterne IP tildelt af udbyder.

Hvad er der lige på spil her - kunne godt bruge lidt hjælp :00






SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 17:38:43
Svar/Indlæg:
1455/78
Har du prøvet at opdatere firmware?



Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 17:55:03
Svar/Indlæg:
406/600
#1

Opdatering af firmware kræver jeg kan komme ind i routerens opsætning, hvilket ikke er muligt da routeren ikke reagerer på den IP, der skal skrives i en browser for at komme ind i den.

......................................................................................................

Andre der har nogen gode input, der kan hjælpe?

Hvirker lidt som om routeren er defekt, da den ikke svarer på dens IP, od det virker som om den bare smider den eksterne faste IP videre over DHCP. Den tildeler ikke IP'er i den range den normalt vil bruge i DHCP.




yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 19:16:38
Svar/Indlæg:
1349/11
For at du kan komme i kontakt med routeren er det vigtig at dit kabel sidder i port1, du kan nulstille den ved at bruge en meget lille skruetrækker i det hul som sidder bagerst og yderst i en af siderne. Husk at tage strømmen bagefter og lad den stå i ca. 15-30 sekunder før du sætter strøm på den igen.

Det lader til at dit problem ligger i at der ikke tildeles nogle ip-adresser via DHCP, men den router din udbyders ip igennem.





SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 19:18:35
Svar/Indlæg:
1455/78
2# Ja det kom jeg lige til at tænke på :r

Er det en A, B, C eller E Revision? Se på linket, hvordan du finder ud af det:

http://www.dlink.com/products/...



TMG
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2005 19:20:52
Svar/Indlæg:
155/14
Jeg har en kammerat der havde samme problem og løsningen der var en ny strømforsyning (hvor mærkligt det end lyder), men han fik den byttet i forretningen hvor han havde købt den og den har så kørt lige siden.

vh Torben



Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 19:26:43
Svar/Indlæg:
406/600
#3

Netkabel sidder i port 1.
Har prøvet at resette den med skruetrækker i hullet bagerst, men kan da prøve igen.

Enig i at lyder til at problemet ligger i at der ikke tildeles nogle ip-adresser via DHCP, men at den router udbyders ip igennem.



Ormen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 20:28:44
Svar/Indlæg:
95/2
SKal lige være sikker; du har skiftet IP'en på din egen maskine til noget andet end 192.168.0.1 ikke? Du skriver noget om det, men er ikke helt sikker på hvad du mener :)



Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 20:40:35
Svar/Indlæg:
406/600
#7
Normalt kører den primære computer med intern fast IP 192.168.0.99 for at der kan åbnes porte. Denne PC er pt. den eneste på nettet og kører lige nu dynamisk og får tildelt udbyderens eksterne faste IP af DHCP.

Den sekundære maskine kører normalvis dynamisk intern IP. Men er ikke på nettet lige nu, da routeren kun vil route 1X IP der er lig med udbyderens IP.

............................................................................................................

Har endnu et par gange prøvet at resette routeren med en tynd skrutrækker uden resultat. Er på nettet med det samme igen og stadig med udbyderens IP tildelt via DHCP.





Ormen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 20:55:17
Svar/Indlæg:
95/2
Har du prøvet at lade være med at sætte routeren til internettet? Giver det samme resultat?



#10
Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:00:42
Svar/Indlæg:
406/600
#9

Jep, samme resultat hvis routeren ikke er sat til internettet og adsl-modemet.

Kan stadig ikke connecte til routeren på 192.168.0.1
hvis den ikke er koblet på internettet.



T.S.K.
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:03:27
Svar/Indlæg:
12/6
Du siger at du ikke kan komme ind i routeren ved at skrive dens IP adresse. Jeg har prøvet det samme med min 604, der var fint lys i kassen, men ingen forbindelse til routeren. Jeg havde før hørt om at det var strømforsyningen der voldt disse problemmer, så jeg gik til forhandleren og fik en ny strømforsyning og vupti så virkede det igen.



Ormen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:09:21
Svar/Indlæg:
95/2
Nu er der en del der skriver en del om den strømforsyning... prøv lige at vend den i strømstikket.. kan godt være det lyder åndsvagt, men nogen HiFi eksperter sværger til at strømmen 'skal den rigtige vej'.



T.S.K.
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:23:11
Svar/Indlæg:
12/6
Hvis du går ind på edbpriser og læser folks kommentar til DI-604, vil du se at en hel del har problemer denne router, hvoraf flere skriver om strømforsyningen.



#14
Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:23:44
Svar/Indlæg:
406/600
Vil lige prøve at kontakte forhandleren i morgen, købt over nettet ved en større netshop (Ingen navne nævnt.)

Vil lige høre til garantien, den er knap 2 år gammel. Samt høre til en ny strømforsyning til den.

Har efterhånden prøvet det meste der står i min magt, og vil mene jeg efterhånden kender routeren rimeligt godt efter 2 års fast forhold med at åbne porte, udbyderskift med skift fra dynamisk til fast IP osv.



T.S.K.
 
Superbruger
Tilføjet:
31-03-2005 21:46:30
Svar/Indlæg:
12/6
Hvis du kan bruge det til noget er her hele historien om min ?+%% x( router : Den er købt i maj 03, efter knapt 1 år opstår de problemer jeg beskrev i # 11, jeg får en ny strømforsyning fra forhandleren. det har så kørt indtil for en måned siden hvor den tabte forbindelsen igen. (Det skal lige siges at den strømforsyning jeg fik var ny, men identisk med den gamle) Så ned til forhandleren igen, meeen der tilbydes kun et års garanti på strømforsyningen og 2 år på routeren ifølge forhandleren. Det viste sig at routeren var død, han kunne ikke teste min strømforsyning da han ikke havde en tilsvarende router ! Hele lortet er nu sendt til RMA i Sverige (venter stadig)
P.S. Jeg købte iøvrigt en ny af samme model (idiot) da jeg ikke gad vente. Den er desværre ikke helt stabil, mister forbindelsen,bliver af og til nød til at hive strømstik ud, vente til den nulstiller sætte stik igen så køre den :l



Quickmcj
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 22:43:46
Svar/Indlæg:
77/225
Jeg ved ikke om i er klar over det, men når i resetter en D-link router skal strømmen pilles fra og reset knappen skal holdes inde i mindst 10 sekunder. Ellers laver den ikke en 100% reset.





#17
Kays
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2005 22:56:47
Svar/Indlæg:
406/600
#16

Strømmen pilles fra og knap holdes inde ca. 30 sek.
Routeren går igen på nettet med DHCP tildeling af IP der er identisk med fast ekstern IP fra udbyder.