Bedste boot chip til X-box

Case-modding d.  02. april. 2005, skrevet af Ascanius
Vist: 439 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 12:56:13
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har fået X-box, den skal der en boot chip i jo.
Men hvilken skal det være, jeg skal bare have det billigeste der virker.

Jeg regner med at opgraderer harddisk, så hvis det på nogen måde kan have noget med bootchip at gøre så forklar venligst.

Den bootchip jeg har haft kig på nu er en Aladin XP bootchip fra MM-Vision til 250 kr, men hvis det er dumt så forklar hvorfor, jeg er med på en lytter.

Jeg har efter en mindre adskillelse konstaterer at det er en version 1.4

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2005 13:32:53
Svar/Indlæg:
416/49
Du skal aldrig handle hos MM-vision, alle jeg har snakket med siger at de ikke ved noget om noget.

Når det er sagt så sys jeg at du skal spørge på www.konsolforum.dk da de nok har fod på sådan noget.

Når du så skal købe din chip så kig på www.koluda.com og www.konsolchips.dk som jeg mener gør et fint stykke arbejde.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 13:34:19
Svar/Indlæg:
10398/435
du behøver vist ikke at skille den ad.. du kan bare gå ind under system info og se Kernel version og dashboard version....

jeg var ganske tilfreds med min alladin xp chip. synes du da at der mangler noget blandt dens features?

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 13:44:00
Svar/Indlæg:
3214/18
Hvis du "bare" skal bruge den med et dashboard og en større disk, så er der ingen grund til at købe noget større end den chip du har kig på. Og hvis du bare har lidt loddeskills, så kan du sagtens selv montere den. Mht. dashboard og opsætning, så prøv at søge efter noget der hedder Slayers Evox Installer...

-BigFooT-

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2005 13:54:06
Svar/Indlæg:
141/13
Hvis man gider at bruge lidt tid til det kan man modificere softwaren på den så den kan det samme som med en bootchip det er gratis..

-BigFooT-

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2005 14:02:45
Svar/Indlæg:
141/13
På denne side kan du læse alt om både bootchips men også softmods: http://www.xbox-scene.com/tuto...

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 16:43:21
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg har på det sidste leget meget med Xbox og har også moddet min egen.

Jeg købte først (naivt) en Aladin XT som jeg smed i maskinen. (jeg har en 1.6A xbox)
Desværre har den nogle store problemer:
1 Den understøtter ikke altid de nye 1.6 Xboxes hvilket resulterer i enten
1. Xboxen tænder kun hvis den har været slukket lidt tid. (Hvilket gør reboot ret træls.)
2. Xboxen tænder overhovedet ikke.

Da der kun er én bios på kan du ikke være sikker på om du får en som er til 1.1-5 el. 1.6A/B.

Men det nok største problem med Aladin er at den ikke pulser LFrame på bundkortet men tilfører en konstant spænding som gør at et kredsløb på bundkortet får for meget spænding. Dette mener man forkorter levetiden på Xboxen. Dette rettede jeg dog ved at skære en printbane på bundkortet, men hvis du senere vil have en anden chip kan det blive et problem at forbinde den igen.

Jeg undersøgte Xbox-scene og kom frem til at den billigste chip folk anbefalede var DuoX2 chippen. Denne chip pulser Lframe så du ikke skal skære i bundkortet, har 2 biosser og en kontakt til at skifte imellem dem så du ikke ryger ind i problemer ligemeget hvilken version du har. Og så kommer den med en sokkel som gør det meget nemmere at sætte den på. Denne sokkel gør også at du kun skal lodde 2 ledninger hvis du vil skifte til anden chip senere istedet for at fjerne alle lodninger. (det kan være et mararidt at fjerne dem, tit suger man de loddeøer op som der er loddet på, og man må finde alternative loddesteder)

Jeg har læst tonsvis af forum tråde på Xbox-scene om dette og det ender altid med at folk får en anden chip som de er glade for.

Alt i alt vil jeg ikke anbefale Aladin.

PM mig hvis du er interesseret i en DuoX2. jeg har et par stykker i overskud efter jeg måtte skifte min egen og 2 kammeraters der gjorde det samme.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 16:48:50
Svar/Indlæg:
3169/185
Lidt OT...

Heldige nisse :)

X-box clocker som ind i helvede :P - Fix et lille forsøg med den, du kan ikke undgå at være den herinde som får clocket HW mest :D

En anden køling på processor og vupti ;)

Beklager OT :P

Mvh. 12k

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 17:03:05
Svar/Indlæg:
2732/41
7# Man kan IKKE overclocke en Xbox..
Du kan smide en 1.4 GHz Celeron i som Max. hvis du kan finde ud af at fjerne den gamle

EDIT: http://www.gamestron.com/renew...