Netværk

Diverse d.  02. april. 2005, skrevet af peterpiper
Vist: 230 gange.

peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
02-04-2005 15:18:50
Svar/Indlæg:
5/13
Hej jeg har et lille problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Vi deler internet på 2 computere, hvilket der ikke er noget problem i, så længe vi ikke anvender Zonealarm. Nu er problemet bare sådan, at vi gerne vil have det kørende, samtidig med at vi er på nettet. Når Zonealarm er aktiveret på computeren som deler nettet, er det ikke muligt at komme på nettet med den anden - heller ikke selvom vi har tilføjet IP'en som trusted. Nogen af jer, som har et forslag til, hvad man kan gøre?

På forhånd tak.

1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 15:32:55
Svar/Indlæg:
3169/185
Ehm, hvorfor kører i det gennem en computer??

Køb en router... - De fleste har mulighed for at tilslutte 4 computere til en router, eller flere... Og koster ikke ret meget... :)

ZoneAlarm er noget bøvl, det brokker sig over alt, hvorfor ikke bare nøjes med MS's indbyggede firewall... Så bliver man kun fældet for sine egne dumheder som andre firewalls lige pt. ikke beskytter mod hellere :P (at man selv sætter skidtet igang via en fil) - ikke engang modtagne filer kan skade, medmindre du selv aktivere dem...

Mvh. 12k



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 08:07:47
Svar/Indlæg:
2175/21
nok fordi windows ikke er særlig god og ikke yder megen beskyttelse 12k .........og du behøver ikke sætte noget igang selv...det er for naivt at tro det...at besøge en hjemmeside er skam nok.

så en firewall som zonealarm er bestemt en god ide, men kan være folk ved om der er andre gratis alternativer. jeg kender kun kerio .



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 01:36:38
Svar/Indlæg:
3169/185
#2

Well.... Tror du tager fejl, for har haft virus liggende på min computer som ikke har haft nogen effekt.... - Blot et spørgsmål om at tænke sig om når man bruger computeren...

Anvend fyrværkeri med omtanke / Anvend computer med omtanke... Aye



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 07:05:20
Svar/Indlæg:
2175/21
jeg VED hvad jeg snakker om ang fw osv.....du kan sagtens få vira trojans osv bare ved at komme ind på den forkerte hp....du behøver ikke ikke engang opdage at du er blevet lokket ind på en forkert hp...og en firewall stopper ikke virus...den kan forhindre vira i at kontakte andre computere eller sin host.

FW spywareremover og antivirus er et must. hvis man har en god fw og antivirus kan man se alle de gange man bliver angrebet....og det er ikke småting det afværger i løbet af en måned....alligevel finder spywareremoveren filer hver uge...ikke engang en ren windows installation er fri.



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 23:58:49
Svar/Indlæg:
564/59
#0 Hvis du gerne vil have en form for firewall kørende mens du er på net ville det helt bestemt være en fordel at anskaffe en router med indbygget firewall. Dette vil også gøre det lettere at bruge netværket, da alt trafik ikke nødvendigvis behøves at køre igennem en computer.

Faktisk fungerer de fleste routere som en form for firewall, da man kan sætte op hvilke porte der er tilladt for indgående trafik. Pr. default er der lukket for alle porte indtil brugeren laver en port forward i routeren. Dog vil jeg alligevel anbefale at finde en der annoncerer med at der er indbygget firewall.



Don
 
Overclocker
Tilføjet:
05-04-2005 11:25:13
Svar/Indlæg:
17/0
Kan kun være enig med Ðark-MiXer.....
En router med indbygget firewall vil løse alle jeres problemer, og kan skaffes fo en plovmand.



criminalis
 
Superbruger
Tilføjet:
06-04-2005 19:32:26
Svar/Indlæg:
201/42
Ja, en router løsningen :f