Bundkort montering i kuffert

Case-modding d.  02. april. 2005, skrevet af JacobHL
Vist: 318 gange.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 22:37:54
Svar/Indlæg:
1776/116
Jeg har en fin lille alu kuffert jeg vil lave smide en computer i (ja, ikke særlig originalt men alligevel). Det er første gang jeg lavet noget i den retning og har tænkt på en måde at montere bundkortet.

Har tænkt på skruer men siden aluminium kan lede strøm er det vist lidt no-go. Samtidig bliver bagsiden grim.

Så faldt det mig ind. Elektriker tape. Jeg har nok af det og hvis jeg dobbelt folder det så det bliver dobbeltklæbende kan det blive perfekt. Hvad siger i til det? Det bliver meget godt skjult i og med at det kommer under bundkortet og hvis hele bundkortet bliver tapet ind(på bagsiden) burde det vel nemt kunne holde. Men hvad gør alle andre alu-kuffert modders?

(lettere offtopic, en box-køler på en cpu. Blæser den ud eller suger ind?)

På forhånd tak, Jacob HL

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 22:52:32
Svar/Indlæg:
2126/135
Alu er en dårlig leder, og hvis du bare bruger papskiver i skruehullerne på bundkortet er der ingen problemer.

Jeg vil stærk fraråde at smøre bundkortet ind i tape, da varmen opløser limen og fedter det ud over hele bundkortet.

Prøv at tænke lidt mere simpelt. Print leder trodsalt heller ikke derfor er der ingen problemer i at montere bundkort på nogen som helst overflade, da skruehullerne ikke har nogen forbindelse til printbanerne.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 23:05:25
Svar/Indlæg:
1776/116
Efter en lille diskution med en ven fandt jeg ud af det med skruerne. Det vil dog stadigvæk være grimt på bagsiden.

Mth. bundkortet så bliver bagsiden af printet vel ikke über varm + jeg regner ikke med at det bundkort forlader kufferten med mindre det på en eller anden måde bliver ristet (regner ikke med det).

Har tænkt på at smide en alm. bundkort plade ind men jeg har ikke særlig meget plads at arbejde med i højden så det bliver desværre no-go.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 23:11:29
Svar/Indlæg:
2126/135
Bagsiden af bundkortet bliver ret varmt.

Hvis du ikke vil have huller i kufferten, burde du markere hullerne i bundkortet der hvor du vil have det, og lime nogle plastik/gummi dutter fast så du kan skrue bundkortet fast i dem.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 23:12:40
Svar/Indlæg:
2453/80
jeg har brugt metal skiver..
http://jphelles.dk/computer2.h...
det er godtnok ik alu udenpå, men har haft en magen til i alu.. og der brugte jeg også metal ;)

har desuden hævet mobo ca en cm ocer bunden af kassen pga det med varmen.. har bare lagt 8-10 skumgummipuder under ;)

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 23:14:31
Svar/Indlæg:
2453/80
btw hvem fanden kigger osse på bagsiden ??? ?:(

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2005 23:23:18
Svar/Indlæg:
1776/116
Jeg har desværre ikke pladsen til at hæve bundkortet (grafikkortet støder i forvejen lidt i mod toppen når bundkortet bare ligger på bunden) og mit spørgsmål er blot om det vil holde med elektriker tape.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 18:26:58
Svar/Indlæg:
4230/89
ellers kan du da bare købe et gammelt kabinet, flå bundpladen ud, og montere den i kufferten, og montere bundbrættet på den.. ?:(... ;)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 18:37:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Alu er en lige så fin elektrisk leder som stål eller kobber er - så du skal have hævet bundkortet på samme måde som det normalt sidder - ellers rister du det inden det når at starte op.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 18:47:12
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg samlede min kuffert med en lille smule varmlim i siderne. Man kunne ikke se det og det er til at skille ad igen.