H2Okoeling.dk - Serielt eller parallet system?

Litteratur d.  03. april. 2005, skrevet af MaGiX
Vist: 422 gange.

MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2005 16:37:04
Svar/Indlæg:
204/16
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
legebarN
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2005 18:53:03
Svar/Indlæg:
487/59
Endnu en lækker, grundig, illustrativ, relevant og velskrevet artikel fra Magix og de gæve gutter på h2okoling.dk!



sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 19:37:30
Svar/Indlæg:
436/69
Hold da kæft der er mange radiatore i det system.... LOL



Evers
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2005 22:37:47
Svar/Indlæg:
226/21
Fed artikel! :e ;)



Zy!Rex
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 00:49:25
Svar/Indlæg:
231/33
#2 det tror jeg på.. er det 4 man kan se på det system



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 02:46:02
Svar/Indlæg:
3169/185
så er det jeg klør mig selv i nakken og spørg "hvad så med flow?" ved godt de skriver om det og tykkelse af slanger etc. - men forfanden der er meget unødvendigt waste... - mange skarpe kanter osv.....

Ville bedre kunne svare sig at købe 2 ekstra pumper og sælge den ene radiator og så anvende 3 seperate systemer?

Mvh. 12k

PS: Ser dog sygt ud ;)



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 07:06:10
Svar/Indlæg:
1503/128
Synes de mangler en masse "beviser" på deres teorier. De viser nogle fine billeder og har generelt et godt grundlag for at lave en rigtig fed test - men så slutter den også, og artiklen bli'r bragt til ende, uden egentlig at indeholde en test.

Som artikel er den god, men som test, der stinker den! Dog underholdende med alle de radiatorer - er der ikke 4 x single og 1 x double?



c0sm0
 
Overclocker
Tilføjet:
04-04-2005 08:31:21
Svar/Indlæg:
121/28
Jeg har selv parallel-fobundet mit, det kører bedre efter min mening. Det har givet mig ca. 4c på CPU, samt et højere og mere stabilt oc af GPU. :D



MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 17:28:55
Svar/Indlæg:
204/16
Damn, skal da lige love for vore seneste kreation har bragt debat rundt omkring, fedt at se :e

Og jeg siger pænt tak til alle der gider kritisere den på godt og ondt, det er den eneste måde hvorpå jeg og de andre bliver bedre skribenter :)

#5. Se i OC.dk's ganske glimrende test af pumper, næsten uanset hvilken pumpe, og hvor meget vand den tvinger igennem et hoved, er temperaturen den samme, så som jeg har sagt rigtigt mange gange før, glem alt om flow, og sats på tryk, SPECIELT når det kommer til et parallelt system, hvor trykket lige med et bliver særdeles vigtigt.

#6. Heller ikke ment som en test, kun som en artikel, da jeg i den seneste tid har set ufatteligt meget misvisende og fejlfortolket omkring Parallelle systemer, har ligefrem hørt folk sige at det kræver en større radiator med mere at køre med Parallelt, det var det jeg har forsøgt at rette op på :)

Vil meget gerne lave nogle tests på et tidspunkt der beviser hvad jeg har skrevet, men har for tiden kort og godt hverken tiden eller hardwaren til det, men bare rolig, det skal nok komme :)

#alle interesserede. Der er tale om 2 dual og to single radiatorer, en dual og en single i hvert af mine to sideløbende systemer. Det er min drøm gennem flere år der er ved at blive realiseret, og har lovet vidt og bredt at lave en artikel om hvordan det er bygget op, når jeg engang bliver helt færdig, formentligt inden for denne eller næste måned, mangler stort set kun at få lavet min speciel lavede manifold, samt mine nye Laing DDC pumper og noget Tygon slange, så skulle jeg være ved at være der :)

Men igen, siger mange tak for både den positive og den negative kritik, det er det jeg lever af :)

MaGiX





SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 22:03:52
Svar/Indlæg:
1503/128
MaGiX>> Det lyder godt - og takker for afklaringen ;)



Ferdinand
 
Overclocker
Tilføjet:
04-04-2005 23:32:45
Svar/Indlæg:
15/2
MaGiX>> hvad med nogen flere billeder af dit kicka.. system ;o)



MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 21:56:17
Svar/Indlæg:
204/16
#10. Hehe bare rolig der skal nok komme mange flere, er kommet til at love at lave en artikel om det når det engang er helt færdigt, og pænt forklare hvorfor jeg har valgt alle de forskellige dele i systemet og meget mere, men de billeder er de eneste jeg til dato har offentlig gjort, som en lille smags prøve eller teaser om man vil, på hvad der kommer, er jo kun halvt færdig :)

MaGiX