-> #0
Personligt synes jeg kun at der er to sæt fra Logitech der har været RIGTIG gode.
Deres iTouch (+ Mouseman Wheel) og diNovo (der var den igen :e).
iTouch + Mouseman er en tilvænning. Det er indrømmet, men diNovo'et var det eneste der kunne få mig fra dem. UltraX + en mus efter eget valg, er også et godt alternativ.
Personligt bryder jeg mig ikke om overklistrede tastaturer (f.eks. MX'eret). Kan godt lide funktionerne, men syntes at designet er for grimt. Bryder mig heller ikke så meget om knapperne på tastaturet.
Længe har jeg været småforelsket i MX-musen. Den er til gengæld dejlig. Har en lille idé om, at MX'eren er rettet mod TO dele af markedet. Gamerne (små drenge med små hænder) og den lidt mere og ældre seriøse (:00) bruger, med lidt større hænder.
Derfor synes jeg, at MX musen (har 900'eren), er lidt lille. Men det er set i relief til MouseMan Wheel'en. Men den er rigtig dejlig at bruge, og det samme er tastaturet. Specielt når man sidder ved computeren hele dagen. Bruger min klap den ene halvdel af min vågne tid (m. undtagelse af forelæsningerne :l - dobbeltbetydning? :l :00) og diNovo'et den anden. Derfor er det rart, og mindre stressende, ved at det lyder tosset, når man ikke skal skifte imellem to tastaturer konstant.
Eneste forskel er layout'et, men det vænner man sig til. Det er følelsen af promte respons og let dans over tasterne der gør det hele.
Men som jeg altid siger, så er ergonomi et spørgsmål om personlig stil og smag. Så derfor vil mit bedste råd til dig være, selv at gå på udkig. Find noget du selv kan lide, og hør os andre ad. Er det noget l*rt skal du nok få det at vide.
Det er jo ikke sikkert, at bare fordi at Boomslang er en god gamermus, at den er genial til Premiere, 3D StudioMax eller Office ;)
Men med MX-musen og diNovo/UltraX har Logitech to rigtig gode kort på hånden. Der er selvfølgelig også IntelliMouse, men det er en klasse for sig. En af de bedre...