Hvilket Tastetur + evt Mus

Diverse d.  03. april. 2005, skrevet af Archos
Vist: 407 gange.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 21:01:26
Svar/Indlæg:
846/74
Hey

Jeg ved dette har været oppe at vende mange gange, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad mit næste tastetur, og evt mus skal være.

Jeg har kigget en del på noget fra logitech, men jeg vil utrolig gerne vide hvad folk mener er bedst, og hvorfor.

Personlige erfaringer modtages meget gerne.

mvh
Archos

Empty

Superbruger
Tilføjet:
03-04-2005 22:23:52
Svar/Indlæg:
91/26
Jeg har haft flere forskellige trådløse Logitech desktop produkter og har altid været meget tilfreds med dem. I forbindelse med jeg har købt ny maskine, har jeg købt det nye Logitech Cordless Desktop MX 3100, og detkan jeg klart anbefale, det er bare noget der virker, også til spil, jeg sidder og spiller Brothers in arms: Road to hill 30, uden at musen "hakker".
Du kan læse en test her: http://www.hardware-test.dk/ht...

Til min test PC har jeg et Logitech Cordless Desktop MX, det er oxoet rigtig godt sæt, det fås også som Bluetooth.
http://www.logitech.dk/index.c...

Jeg håber at du finder noget du bliver glad for, da deet er noget af en jungle. Bare husk, hvis du beslutter dig for trådløst, så lad være med at købe billige no name ting, det bliver du meget hurtigt ked af.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 22:38:15
Svar/Indlæg:
846/74
#1 det var netop det 3100 sæt jeg har kig på.

Du har ikke mærket noget med at mausen "springer" ligesom der omtales i testen?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 01:00:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Personligt synes jeg kun at der er to sæt fra Logitech der har været RIGTIG gode.

Deres iTouch (+ Mouseman Wheel) og diNovo (der var den igen :e).

iTouch + Mouseman er en tilvænning. Det er indrømmet, men diNovo'et var det eneste der kunne få mig fra dem. UltraX + en mus efter eget valg, er også et godt alternativ.

Personligt bryder jeg mig ikke om overklistrede tastaturer (f.eks. MX'eret). Kan godt lide funktionerne, men syntes at designet er for grimt. Bryder mig heller ikke så meget om knapperne på tastaturet.

Længe har jeg været småforelsket i MX-musen. Den er til gengæld dejlig. Har en lille idé om, at MX'eren er rettet mod TO dele af markedet. Gamerne (små drenge med små hænder) og den lidt mere og ældre seriøse (:00) bruger, med lidt større hænder.

Derfor synes jeg, at MX musen (har 900'eren), er lidt lille. Men det er set i relief til MouseMan Wheel'en. Men den er rigtig dejlig at bruge, og det samme er tastaturet. Specielt når man sidder ved computeren hele dagen. Bruger min klap den ene halvdel af min vågne tid (m. undtagelse af forelæsningerne :l - dobbeltbetydning? :l :00) og diNovo'et den anden. Derfor er det rart, og mindre stressende, ved at det lyder tosset, når man ikke skal skifte imellem to tastaturer konstant.

Eneste forskel er layout'et, men det vænner man sig til. Det er følelsen af promte respons og let dans over tasterne der gør det hele.

Men som jeg altid siger, så er ergonomi et spørgsmål om personlig stil og smag. Så derfor vil mit bedste råd til dig være, selv at gå på udkig. Find noget du selv kan lide, og hør os andre ad. Er det noget l*rt skal du nok få det at vide.

Det er jo ikke sikkert, at bare fordi at Boomslang er en god gamermus, at den er genial til Premiere, 3D StudioMax eller Office ;)

Men med MX-musen og diNovo/UltraX har Logitech to rigtig gode kort på hånden. Der er selvfølgelig også IntelliMouse, men det er en klasse for sig. En af de bedre...

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 12:10:43
Svar/Indlæg:
1373/34
Det kommer jo an på hvad det skal bruges til. Hvis du gamer meget så har tastaturet ikke den store betydning. Der er det primært musen som har den afgørende betydning. Men gå ud og kig og føl hvilket tastatur som passer bedst til dig (rent ergonomisk). Men hvis du gamer vil jeg forslå at du køber en Razer diamant back mus :p

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 12:18:13
Svar/Indlæg:
453/31
personligt synes jeg at det her tastatur og mus er kanon.
tastatur> http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Mus> http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 15:04:09
Svar/Indlæg:
906/100
Synes MX1000 er noget **** man kan ikke bruge den til at spille på den er ligeså sløv som 1´st generations optiske muse.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 15:14:01
Svar/Indlæg:
846/74
Sættet skal bruges til gaming, og så en stor del af mit skolearbejde.

når jeg gamer og skriver stil og lign, høre jeg ofte musik, og derfor vil det være en stor nytte med de "musikalske" genveje.

Jeg har nu et gammelt Logitevh "knæktastetur" og det har tjent mig godt. Men min kære lillesøster mente absolut, at jeg skulle med i vandkamp på årets første solskinsdag, (nægtede selvfølgelig) så hun kmo med en stor spand med vand, og tømte den let og elegant hen over mit hoved, så al vandet fortsatte ned i tasteturet. ( et under den ikke ramte computeren, som var mere eller mindre skildt ad)

Derfor skal jeg have et nyt tastetur, det skal IKKE være knæk, og der må gerne være de praktiske genveje.

Jeg har tænkt mig at købe et sæt med mus, da jeg så vil bruge min MX500 til min bærbare.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 15:23:25
Svar/Indlæg:
846/74
Hvid siger i egentlig til dette: http://www.logitech.com/index....

Jeg tænker mest på, m det bluetooth virker ordenligt?

ellers er jeg meget interesseret i et MX3100 sæt.

Hvad siger i til det folkens?

wetfox

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2005 19:15:15
Svar/Indlæg:
27/9
Jeg har købt MX100 gor cirka 2 måneder siden, og jeg syns der er noget af der værste lort man kan købe. Den er virkelig sløv at bevæge, og så "springer" den tit.

Du kan lige så godt købe en billig kuglemus ;)

Har kun negative ting at sige om den, men hvis du ikke skal game så meget, er den vel okay hvis man da ikke har andet at bruge sine ting på ;)

PS. Sælger gerne min MX100 billigt :D

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 20:01:42
Svar/Indlæg:
199/62

Har selv lige købt MX3100 sættet, efter at have haft en juice uheld med mit gamle cordless MX (det samme sæt du linker til, bare uden bluetooth)

Var utrolig glad for mit gamle sæt, og synes det tastatur var super dejligt at bruge. Hvis jeg ser på MX1000 og Mx700 (samme form som MX900) så ligner de jo meget hinanden.... Med hensyn til Laser, så mærker jeg egentlig ikke den store forskel, men MX1000 er bare en utrolig dejlig mus at arbejde med! har ikke fortrudt mi køb.

Der er forresten også en test af Mx3100 inde på h-t.dk hvis ikke du har set det?

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 20:46:23
Svar/Indlæg:
1762/36
Zippy på http://www.edbpriser.dk/Listpr... og en MX510 (eller den nye MX518)

Har selv det set, og haft det i 2 år, der har aldrig været nogen problemer - aldrig nogen sinde...

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 22:20:31
Svar/Indlæg:
846/74
jeg er ikke interesseret i 510, da jeg har en 500, og det er stort set desamme.

Er der ikke nogen der ved lidt mere om det tastetur/mus med bluetooth?

Jeg takker da for de mange gode indlæg, og jeg må sige, at jeg hælder lidt til mx900, da der er mange der har problemer med mx1000

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 23:08:38
Svar/Indlæg:
1536/33
Er helt med NoNig, diNovo.

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Det fede er også at man kan skrive sms'er på computeren og sende via bluetooth til modtageren. Der er også flere funktioner mht. mobil.

Jeg har selv haft diNovo og er meget glad for det. Man skal bare som altid have den nyeste driver, da de forrige har haft visse problemer

Mvh.

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 21:11:23
Svar/Indlæg:
846/74
Jeg begynder at blive lidt meget interesseret i DiNovo, men kan man egentlig ikke skirve sms igennem mobilos fra 3100 sættet?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 21:34:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Hvis din telefon har BlueTooth, kan du lave stort set alt med den.

Du kan synkronisere kalender og kontaktlister. Du kan faktisk også skrive sms'er og ligeledes få MediaPad'en til at vise dig når du får SMS.

diNovo er klart et sæt i den bedre ende. Det oser af kvalitet og finesse.

Ved godt at det lyder lidt overlegent, men de folk der har "klaget" over diNovo'et har absolit ikke sat sig ind i dets brug. Bare man sætter musen i laderen når man ikke bruger den, eller kan affinde sig med et halvt sekund inden musen reagerer. - Burde der ikke at være nogle problemer.

Mit eneste alternativ skulle være UltraX'et. Faktisk samme følelse som med diNovo'et. Men det ville jeg kun vælge hvis jeg havde en overfed mus i forvejen.

Med diNovo sættet følger MX900'eren. BlueTooth naturligvis. Det er også en rigtig lækker mus. Har i over 4 år brugt MouseMan Wheel (den trådløse). En stor og fin mus.

Skal blankt indrømme, at jeg ikke er den store gamer. Men diNovo-sættet kan opfylde nok ca. 90% af alle computerbrugeres behov ;)

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 21:36:49
Svar/Indlæg:
199/62

Hvis det er fordi du gerne vil have bluetooth til computeren kan du jo bare købe en USB Dongle?

http://www.midtdata.dk/asp/ind...

Noget af det fede ved tastaturet i 3100 sættet er bl.a. at man kan programmere så mange taster til det man selv vil... og det er super let med den software der er med! ( og man kan lade være hvis man ikke syntes om det). Var det ikke Tom's Hardware der kaldte det det bedste tastatur de havde prøvet? Sir os lidt om det :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 21:39:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Har heller ikke set en test af diNovo'et fra deres side :00

;) :p :e

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 22:53:35
Svar/Indlæg:
199/62

Nej desvær! men de har testet MX1000 :p

http://www4.tomshardware.com/c...

Også meget positivt :)

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:00:14
Svar/Indlæg:
846/74
jeg takker mange gange for alle svarene, og så må jeg tage min beslutning i morgen

Hvis jeg kan

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:51:52
Svar/Indlæg:
1015/47
Tastatur: Logitech UltraX
Mus: Razer DiamondBack

:i

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 00:14:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Godt bud dér :i ;)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 00:31:48
Svar/Indlæg:
2175/21
mener at kunne huske der snart kommer en test af diNovo her på siden :)