Harddisk problemer..

Bundkort / CPU d.  03. april. 2005, skrevet af DjeavleN
Vist: 225 gange.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 22:12:39
Svar/Indlæg:
2959/206
Jo, har lige haft min søsters hdd med til en fest...
Har sat i min comp og virket fint...

Men her da jeg kom hjem og min søster her til aften prøvede at tænde sin comp så sagde disken bare nogle mystiske ting...

Jeg kom så derind.. Når man tænder computeren, så lyder det som om at harddisken prøver at spinne men ikke kan få den igang eller så'n noget..

Så er det her jeg tænker.. Er disken bare død?
Lidt nederen, for det mig der skal købe en ny.. heh.. :r

Disken er en:
ExcelStor
Model: J360
ATA100, 7200rpm..
60Gb...

Den har kørt i godt 2år.. Virket uden problemer.. :00

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 22:39:28
Svar/Indlæg:
1287/32
Når en hardisk siger de lyde du snakker om kan du være ret sikker på den er død.

Har haft en disk der efter 3 år sagde tak for sig med lignende symtomer.

For fornyligt oplevede jeg også noget lignende med en Hitachi disk jeg kom til at tabe på gulvet. Da jeg prøvede at tende den igen lavede den den klassiske ibm/hitatchi lyd. Lyden af lese/skrivehovederne der kører frem og tilbage over disken uden at stoppe.
Jeg prøvede i et godt stykke tid at få gang i den igen hvorefter den efter et stykke tid holdt op med at spinne op når man satte strøm til den.
Jeg lod den stå et stykke med strøm til da to flammer plutseligt begyndte at brænde igennem motorstyringschippen. Damn det gav mig et sjok :o:p

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 23:22:58
Svar/Indlæg:
2959/206
#1 - Ahhh kedeligt for mig... Hmm, ud og finde en harddisk..
Penge, flere penge.. *suk*

Hmm, når den der lyd du beskriver kommer.. Er man så fuldstændig sikker på at den er død?
Eller kan der være chance for at den lige pludselig virker?

Eller som du siger, brænder den bare af?

Hvor lang tid lod du den være tændt?

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2005 23:31:46
Svar/Indlæg:
1287/32
#2 Den hardisk der døde efter 3 år (der var en IBM) havde også flere gange (5-10) iløbet af dens levetid sagt de omtalte lyde. Der skulle man bare slukke og tende den så virkede den fint igen :)

Disken der bokstaveligt talt brændte af var højst tilstluttet i et minut før den brød ud i flammer. Men det skete som sagt først da motoren overhovedet ikke gav lyd fra sig lengre.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 00:26:16
Svar/Indlæg:
2959/206
#3 - Hmm, tror lige jeg vil give den en test her imorn så.. :00

Den her laver kun den der lyd.. Men så igen, har ikke prøvet at tænde den 2 gange efter hinanden..
Prøvede at flytte rundt på jumpere, kabler osv hver gang den sagde det.. :O

Men hva er egentligt grunden?
Er pladerne beskadet eller så'n noget, så den ikke kan se at "her skal jeg læse" ? :)

Men lyder lidt vildt at den brændte..
Kunne det sidste af hardwaren godt li det?
Altså med strømmen osv?