TJek lige dette system ud engang, er det ikke ret så fornuftigt?
Jeg går efter at få hurtigt win ydelse, og også en god portion gfx ydelse. GFX er jeg fast besluttet på, da jeg mener det er der man får mest for pengene, og om et år, hvor det nok ikke er så "godt" mere, er der sikkert kommet nye teknologier.
Men, hvor godt står de til hinanden rent OC ,æssigt, og er der andre/billigere produkter, som er bedre eller ligeså gode?
Jeg synes, det ser godt ud. Jeg ville nok selv vælge en 3000+, da den 3500+ koster næsten det dobbelte af en 3000+. Jeg tror ikke, man mærker så meget forskel. Men det er jo op til en selv, hvad man prioriterer, og hvor mange penge man har... :)
Ville også vælger 3000+ grundet der er mere "ang for the bucks". Du siger at når det 6600gt er forældet er der nye teknologier på markedet, så går jeg ikke ud fra at SLI bliver aktuelt? Så som #2 skriver: Spar pengene på et sli-kort.
De ram du har valgt er også forkert. Det vil sige vis du skal gå efter HyperX så skal du gå efter dem der hedder KHX3200ULK2/1G og ikke dem du har valgt som hedder KHX3200AK2/1G. Dem der har ULK i produkt koden TCCD chip. De køre 2-2-2-5 timing frem for de andre som køre 2-3-2-6 timing.
Specs på HyperX ram det er jo kun vis det absolut skulle være HyperX.
Og han er meget imponeret over et så billigt Motherbord i OC osv. Og han kunne ikke lig nForce 4 chipset i forhold til dette nye VIA chipset med PCI-E osv.
Ja køb en 3000+ istedet og brug så de ekstra penge på at købe et ATI X800XL istedet for 6600GT'et... og så er SLI-bundkortet overflødigt at bruge penge på...
Det GFX der giver mst for pengene pt. er et x800xl, så vis SLI ikke er vildt nødvændigt ville jeg vælge det.. Har selv givet 4900 for et club-3d x800xl, DFI NF4 ultra-D, 3200+ garaneret il 2500 MhZ.. Men hvor meget regner du med at ville bruge? Og skal det købes i DK?
Hvorfor skal han havde et nForce 4 med SLI? Syndes det er lidt overkill for med SLI når han skal køre med et GFX kort.
Det MB jeg anbefaller kunne test personen inde på forumet jeg linker til få sin 3000+ op på 9x 297 stabilt og han kunne også få fsb'en op på 333, men der testede han ikke han ville bare se hvor højt han kunne komme med fsb.
Men ved så ikke hvilken en form for kølling han brugt eller noget, men 9x 297 er over FX55 MHz. Så det er altså meget godt vis man med det bord til ca 800 kr kunne komme op på over 2600 MHz med en CPU til ca 1000 kr.
Kig på trend4pc.de de har pre testede cpu'er, og er forholdsvis billige.. Og jeg købte mit gfx her: http://www.medienclique.de/ det kostede mig 2350 for et club-3d x800xl incl. fragt.. tyskland er pr det billigste sted jeg kender.. og 8 euro i fragt syns jeg er en ok pris.. #13 ultra-D er ikke med SLI.. Det kan moddes til det, men er ikke med det std.. Personligt har jeg kunne goe erfaringer med DFI, og de nye NF4 skulle være noget nær perfekte efter hvad jeg har set på XS.org.. Men ja, man kan godt købe mærker der clocker fint der er billigere..
Mit foreslag... Bundkort: Abit Fatality eller DFI (uden SLI) CPU: AMD 3200+ Winchester GFX: X800XL RAM: OCZ eXtreme Voltage PC3200 CPU køler: VapoMicro FL (fanless) med en 120mm fan voldet på...
Bare køb din CPU hos SHG de oplyser altid om de er en winchester og hvor lav dens nm er osv. Så går du ikke galt i byen hos dem. Deres 3000+ koster 1050 kr så 50 kr mere for at være 100% sikker er vel ikke meget at give i forhold til de billigeste på nettet. Men du kunne købe alt hos SHG da de har alt det hardware du har skrevet op her i forumet. De er relative billige og venlige osv.
Der er faks i omløb og AMD siger at In A box er den eneste måde man kan være sikker på at få en ægt AMD cpu. Men ved nu ikke om der er nogle faks i DK, men i kina er der og det AMD siger er at man altid skal tage in a box for at være sikker og på deres æsker er der en masse mærker til at tjeakke efter om det er en ægt CPU osv.
Du skal havde en 90 nm AMD cpu så om du vælger en 3500+ eller en 4000+ så skal du bare gå efter en der er 90 nm er det til at forstå?