Jeres Vurdering af dette kabinet?

Case-modding d.  04. april. 2005, skrevet af Blue^Dragon^
Vist: 586 gange.

Blue^Dragon^
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 17:51:33
Svar/Indlæg:
59/38
Jeg vil gerne have jeres vurdering af dette inden jeg køber det http://www.silverstonetek.com/... kabinet.

Jeg skal have sat et Waterchill sæt i den. Det ældste sæt, og regner ikke med at det bliver noget problem, man kunne jo godt købe en Black Ice Pro radiator, for at det hele ville passe lidt bedre, men gider ikke smide en masse penge efter noget unødvendigt. Da jeg selv synes jeg har brugt mange penge på min pc det sidste halve år.

Og jeg er rimeligt meget opsat på at prøve et (B)TX kabinet, altså et kabinet hvor stortset alt vender "FORKERT"...

REgner med at den vundtunel der nok bare ryger ud... eller også bliver der cuttet noget af den, for at få plads til radiator.

Kom med jeres vurdering, og evt. en konkurent jeg ellers skulle vælge, og det skal IKKE være Lian Li, de kabinetter er alt for POPET (populære).

Blue^Dragon^
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 19:02:04
Svar/Indlæg:
59/38
Er der ingen som har en kommentar?

Det synes jeg da er lidt sløvt...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 19:07:03
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg synes du har ufattelig dårlig tolmodighed. ~1 timer, og du synes at det er slemt at der ikke er nogen svar :r

Hvad er idéen i at have en blæser som bare blæser luft gennem et rør od ud på den anden side ?:(



MullE2
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 19:09:27
Svar/Indlæg:
541/22
Det ser sku nice ud det kabi. Har dog ikke rigtig kigger på BTX kabinetter endnu.

Men det der ville være et kabinet jeg godt ville kunne finde på hvis prisen ikke var meget over 1K



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
04-04-2005 19:42:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
synes at idéen forsvinder ved at sætte vand på.
Desuden virker heatpipes ikke optimalt på sådan en fætter (hvis man er til det) da alt vender på hovedet i forhold til standard.
Personligt synes jeg at man skal bruge de kabinetter der vender rigtigt, jo mindre det er ægte BTX, hvor alt vender bagvendt, men alle sockeler vender korrekt!
Men fidussen er jo stadig at man får et bedre Airflow til processoren!



Blue^Dragon^
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 20:26:44
Svar/Indlæg:
59/38
#2
Nu blæser den det jo heller ikke bare igennem et rør, den sørger for at lufetn kommer ind der, og bliver skudt hen og RAM, mosfets og CPU...
#4
Hvorfor smutter ideen med vand?

Er ikke sikker på at Ideen med heatpipe forsvinder, det ændre jo ingenting, man vender da bare kølere omvendt ikke...



vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 17:24:58
Svar/Indlæg:
836/54
FUCK det er faktisk det fedeste kab jeg har set men hvor godt det er det ved jeg ikke men jeg kan da andbefale det eller hvad med dether http://www.shg.dk/link.asp?got...





Zy!Rex
 
Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 18:20:23
Svar/Indlæg:
231/33
Synes sku os det ser rimeligt fedt ud,



DaLoZ
 
Overclocker
Tilføjet:
11-04-2005 15:23:45
Svar/Indlæg:
3/0
Jeg syns sgu det er fedt nok...

Det ka du da godt købe..



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
11-04-2005 15:42:02
Svar/Indlæg:
7881/1165
#5:
Vandet.... tjooo... idéen med BTX er bedre flow forbi processoren... Den idé fjerner man jo lidt ved at lægge vand ind... men pyt.
Heatpipes.... Ser ud... En heatpipe er kun beregnet til at fungere på en måde.

Nedefra og op.... Idéen er, at der er en væske ved processoren. Når væsken bliver varm fordamper den, og søger mod højere højder (modsat tyngdekraften) Jo længere den kommer op igennem heatpipen jo mere bliver dampen kølet ned indtil den kordensere og med en kobbertråd og tyngdekraftens hjælp falder til bunds i heatpipen igen, hvor den bliver varmet op og fordamper osv.

Forestil dig en Zalman heatpipe til grafikkortet.... hvis grafikkortet ligger på hovedet vil alt væsken samle sig på bagsiden af grafikkortet og aldrige blive varmet op... Og køleren går hen og bliver ineffektiv. :)

Håber det var forståeligt



Vigilant
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2005 09:27:19
Svar/Indlæg:
89/19
Ka man "kun" montere Socket 478 i det, eller ka man godt smide sit MSI AMD64 system i?

Mvh Mads 8)