Har lavet en del computere til musikere, kender dog ikke dit lydkort, men ellers så er det nok en god harddisk du ihvertfald skal kigge på, for audio kræver self. godt med hurtig swap plads... en ordentlig spand ram er self. også en rar ting 😉
Nu ved jeg ikke hvor meget det har at sige i dit tilfælde, men til studie brug osv. der kræver det en meget nøjagtig synkronisering af lydkortets forskellige kanaler, og det kan bla. betyde at hvis det bliver benyttet til direkte harddisk recording, så skal harddisken og controller osv. kunne følge med, ellers kan man risikere det kommer ud af synkronisering. I mange tilfælde benytter man f.eks. hurtige SCSI diske... men det ved jeg ikke om du vil til at lege med, for det kan hurtig blive dyrt!
Men en lidt sjov ting, jeg har et par stykker jeg har lavet pc'er til, men de vil ikke opgradere de gamle Pentium2 450Mhz. jeg lavede til dem, for så er der et eller anden som ikke virker optimalt mere??? Har endnu ikke fundet ud af, hvordan det kan være, men de har sagt det uafhængigt af hinanden, så der må være et eller anden om det... Men det er ikke deres lydkort, for dem skifter de af og til aligevel?
Personligt ville jeg nok også gøre noget ekstra ud af, at den støjer så lidt som muligt, men hvis du bruger høretlf. så har det måske ikke så meget at sige, men aligevel...