Dell - anden harddisk vil dell hjælpe mig?

Diverse d.  04. april. 2005, skrevet af Qlkusken
Vist: 230 gange.

Qlkusken

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2005 21:25:34
Svar/Indlæg:
126/59
Har haft meget problemer med min computer, en dell.
Den har kørt meget ustabilt, jeg har opdateret til det nyeste bios og andre drivere. Det er ikke der problemet er, så fik jeg en computer kyndig til at se på den, han var overbevist om at det var harddisken det var galt med. Han installerede en ny, som virker perfekt og får computeren til at køre lidt bedre. Men ikke nok, jeg vil ikke nævne alle de ting den gør af fejl, jeg vil bare i det store hele spørge om følgende:

Der er installeret en ny harddisk end den oprindelige der er installeret da jeg købte den, tror i at dell vil reparere min computer alligevel?

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 21:28:44
Svar/Indlæg:
4263/107
Nej.

søhund

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2005 21:36:09
Svar/Indlæg:
96/3
Skulle jeg da mene at de vil hvis der stadig er garanti på!!!

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2005 22:09:28
Svar/Indlæg:
1996/65
#0 Ring til Dell support ...

Hvis du har garenti tilbage på maskinen, så hjælper de næsten ligegyligt hvad ...

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 01:25:56
Svar/Indlæg:
264/40
Ville nok desværre have betænkelighed ved at sende den ind til Dell, hvis det ikke er en decideret hardware fejl. Iflg. købeloven skal afhjælpning ske uden omkostninger for køber. Men hvis Dell ikke kan konstateres fejl, vil du formodentlig blive opkrævet en sum penge (omkring de 200 kr. Hæng mig ikke op på det. Kender ikke Dell's procedure), til dækning af teknikker løn. Yderlig kan de kræve du skal betale fragtomkostninger.
Hvilken procedure Dell køre deres RMA sager, kender jeg ikke. Vil derfor foreslå dig at du ringer ind til dem og forhøre dig. Hvis du laver en aftale, så sørg endelig for at få den på skrift. Via mail fx Så undgår du kedelige misforståelser og påstand mod påstand.