ønske: ny overclocking guide.

Overclocking d.  05. april. 2005, skrevet af Terle
Vist: 509 gange.

Terle

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 09:28:39
Svar/Indlæg:
145/36
Her kommer så en lille bøn til jer super-oc'er.

er der ikke nogen, der vil lave en opdateret overclocke guide?

den gamle er meget fin, men ikke helt fyldestgørende.
Jeg syntes det ville være fedt, hvis nogle ville lave en updated version. måske kunne man oprette tråde, så ikke-så-hårde oc'ere(ligesom undertegnede) kunne byde ind med de småting vi nu kan.

det var bare en ide eller en opfordring.

på forhånd tak.

mvh
terle

p.s. det er ikke fordi jeg ikke gider selv, men mangler virkelig viden om oc, så derfor kunne det være fedt.

adennehy

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 22:49:07
Svar/Indlæg:
82/17
Godt forslag Terle!
Forhåbentligt er der en af de superkloge der har tid, lyst og tålmodighed. Den må også gerne skrives så at selv de superdumme (som mig :00 ) kan forstå lidt af det.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 22:53:24
Svar/Indlæg:
2786/120
Tjaa... Hvis en Admin el.lign. vil sige god for det, ville jeg da være glad for at kunne skrive en ny, selv om jeg er under 18... Ulønnet arbejde natürlich ;)

MVH.
Toke :)

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:20:04
Svar/Indlæg:
1304/117
#2 -> LOL

Bare prøv!

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:29:33
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg ville da gerne lave en a64 OC guide hvis der er stemning for det..........:)

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:32:13
Svar/Indlæg:
1478/40

sorry 2# havde ikke set dit indlæg af en eller anden grund. gør du det bare:)

det kommer så mange nye a64 ejere, så det ville være en rigtig god ide til at hjælpe dem på vej......0# godt forslag....:)

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:39:51
Svar/Indlæg:
503/516
#0 og alle andre.

I er meget velkomne til at komme med jeres evt. indlæg til en opdateret OC guide og sende dem til mig. Jeg skal gerne sortere i dem og samle dem til noget brugbart, som vi alle kan få glæde af.

Mvh

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:40:42
Svar/Indlæg:
1015/47
Ja for pokker! Ville virkeligt gerne have mine OCZ ram og min Winchester til at svede for alvor.. Skriv løs! Jeg donerer gerne karameller eller skumfiduser, til den som skriver en fed og fyldestgørende guide!..

Stramme timings, høj FSB og flere GHZ til folket!.. :D

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:41:03
Svar/Indlæg:
1015/47

Kanon idé!.. :f

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:47:02
Svar/Indlæg:
2786/120
#7+8 Du skal sq nok ikke regne med, at vi, der evt. kommer til at skulle skrive guiden, virkelig ender med at sidde og få top-hardware til t svede, mere at vi skal forklare de grundlæggende eksempler, komme med screens over oc vi har lavet, og evt. vise, hvad tegnene på, at der er ocet for meget er... Det skal nok blive fyldestgørende, men nogen rekordslåer bliver det sq ikke ;)

mVH.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2005 23:48:18
Svar/Indlæg:
2786/120
#3 Gør jeg da gerne... Kan godt lide at lære fra mig, og jeg vil da sige, at jeg er lige så kvalificeret til det, som f.eks. du er ;)
Men vi kan da evt. få en konkurrence op og stå :00 :p

MVH.

Terle

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2005 00:36:21
Svar/Indlæg:
145/36
Det lyder sgu super, at nogen er med på ideen. 🙂

Specielt at RED. er med...top dollar.

Det kunne også spare mange spørgsmål/svar i sidste ende ved, at kunne henvise til en ny oc guide...eller guider.

Det kunne indeholde noget generelt om at navigere i bios, og man kunne bruge de forslag omkring test af stabilt system, som der ligger uendeligt mange forslag til i forskellige tråde.

så der er Order to go!! lækkert

mvh
terle

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 01:21:11
Svar/Indlæg:
3169/185

Tweaking guide må være mere passende :) - Er helt vildt så mange der formår at få enormt skod ydelse ud af deres A64 ;)

Mvh. 12k

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 17:13:28
Svar/Indlæg:
906/100
Jeg synes det ville være fedt med en lidt mere begynder guide til oc af cpu, en til graffikort vil da også være en fed ide evnt. en der sammenligner RivaTuner og ATITool og nogle af de andre programmer så man ved hvad man skal vælge.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 20:31:40
Svar/Indlæg:
624/55
Super ide, men der bør næsten være en til intel systemer og en til amd systemer, da de er så forskellige

Lige en lille bøn som måske kan hjælpe nybegynder og måske andre

Skær det ud i pap!!! det kan virke nedladende men så skal man ikke forklare det mer end en gang ;)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 20:52:13
Svar/Indlæg:
2353/24
Ikke for at lyde negativ, men det at lave en oc guide, kan/vil være utrolig svært, da det de fleste nybegyndere ønsker sig er en guide som fortæller dem lige præcis hvor de skal trykke og hvad værdien skal være, hvilket i praksis er umuligt da stortset hver enkelt bios/motherboard har deres egne navne for tingene.

Jeg vil sige at den nuværende guide godt kunne opdateres med nogle nyere eksempler og om DDR ram, men ellers tror jeg at det er meget svært at lave en bedre guide der passer generelt til alle bios`er.

Jeg har den holdning at inden man begynder at oc, så skal man vide hvad man har med at gøre og ikke bare oc på må & få, så alt det teoretiske er en vigtig del af Overclocking.

link til den "gamle" oc-guide http://www.hardware-test.dk/oc...

Ps. Da jeg i sin tid begyndte at overclocke, blev jeg nødt til at læse den igennem 3-4 gange, samt lave mine egne udregninger for at forstå det, desuden undersøgte jeg også en del om hvad andre havde gjort (hæve vcore, og hvormeget, max mhz, osv.), hvilket altid er en god ide for at få en fornemmelse af hvor stort overclokings-potientalet er.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 21:58:49
Svar/Indlæg:
624/55
Jeg gi'r cocktail helt ret. et godt tip ku jo så være at få fat i noget hardware der er svært at futte af hehe, men det er heller ikke nemt men thumbs up for overheating protection :e

Cocktail=pikhale ?? Jeg vitser vidst bare lidt

Dalle_DK

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2005 23:00:52
Svar/Indlæg:
285/29
#5 derfor kunne SIOUX jo lave en til A64, og Toke måske en Intel, før de blev sendt i trykken kunne de måske lige skrive sammen, og sætte dem sammen.

Ville være rigtig fedt hvis du lavede en til A64 Sioux, også dig Toke, men jeg skal bare bruge en til A64 derfor hælder jeg meget til SIOUX.

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 23:48:12
Svar/Indlæg:
1445/231
Hvis det er at i ska opdatere den oc guide syntes jeg den skal ligge fast på forsiden så folk opdager den.. så får vi ikke så mange der spørger om hvordan man gør.. For derefter at blive henvendt til guiden

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2005 00:20:25
Svar/Indlæg:
624/55
#18 Den ide støtter jeg :e :e

Er lidt træt af den samme tråd hele tiden "hvordan overclocker jeg mit system og hvor meget får jeg ud af det" typen...

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2005 01:01:32
Svar/Indlæg:
2126/135
En general oc guide er rimelig nem, da det bare er : sæt fsb op 1 mhz ad gangen.
Hvis det fryser - sæt vcore og memcore op.
osv.
Der er jo ikke til at lave en oc-guide der passer på alle systemer (som alle også siger) , Men de grundlæggende regler er jo nemme nok. Men når begrænsningerne kommer er der jo altid til til at gå i detaljer.
Og hvis vi har en "perfekt" oc-guide, hvad skal vi så med et oc-forum?

Jeg syntes der er sjovt og fedt at hjælpe andre med at oc'e deres system her og nu. hvis de skriver at de vil have hjælp, så er jeg da altid parat til at hjælpe.

klausremus

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2005 01:22:42
Svar/Indlæg:
254/40
synes det ville være en über nice idé, da jeg selv sidder med en a64 og ikke helt ved om jeg tør gøre mere ved den end jeg har gjort...

så alle OC'ere: go for it

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2005 01:36:13
Svar/Indlæg:
2786/120
#17 Nu er der så lige det lille problem med mig, at jeg aldrig har haft et intel sys... :p ;)
Men ville da være frisk på at hjælpe Sioux med at lave en samlet AMD64 guide...
Vil da samtidig give #20 ret... En generel guide er såmænd bare 3-4 nemme trin, men mange nyere "forsøgskaniner" er jo så utålmodiged, at de ikke vil prøve sig frem, og derfor straks spørger "hvad kan mit system klare?"
Så selv om vi ligger verdens mest komplette guide på forsiden, vil der stadig være folk der spørger om råd, for vi kan jo ikke forklare, hvorfor alle fejl opstår.. Så ville vi ikke være færdige med den guide om 1 år... Så en opdatering af den gamle guide, med alle nye udtryk, og evt. en side til hver af Intel og AMD, og, hvis eksempelvis red_martians ville lave den, en guide til OC af GFX...
Så ville vi da bestemt være mere end på rette spor... Selv om vi nok ville ende med et forum fyldt med spørgsmål som "Hvorfor kan min CPU ikke oc lige så meget som andre af samme mærke?", lige meget om vi skriver om steppings osv....
De vil jo ikke kunne forstå, at selv om de følger guiden til punkt og prikke, så kan de ikke oc de 100mHz som andre andre med samme sys kan... Der vil altid være spørgsmål af den art, så helt tom bliver forummet nok ikke :00 :p

mVH.

Dalle_DK

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2005 08:47:18
Svar/Indlæg:
285/29
#22 OK. Bare iorden det vidste jeg ikke:D

Jeg syntes også at guiden skal være lidt mere dybdegående. Måske opdatere den gamle og så lave en ny lidt mere dybdegående, til AMD og Intel.