Superbruger
Tilføjet:
05-04-2005 13:45:24
Svar/Indlæg:
4/13
Hejsa :)
Nu er jeg _endelig_ ved at have en computer det er til at holde ud at være i nærheden af.
Jeg har i løbet af de sidste par måneder udstyret den med en masse vandkøling fra Danger Den, Eheim og HWLabs. Og igår aftes modtog jeg pakken med AcoustiPack's støjdæmpning.
(Det står altsammen i min profil)
Hvad synes i om følgende IDLE temperaturer, aflæst med EVEREST Home Edition (Været tændt i et døgns tid):
Motherboard: 30
CPU: 30
GPU: 41
GPU Hukommelse: 44
Seagate ST3160023AS: 40
Der er ingen overclocking overhoved, og valdkølingen er passiv. De eneste blæsere jeg har er:
- 120mm kabinetblæser der fulgte med kabinettet
- 120mm Papst Ultra Low Noise @ 5v (foran ved harddisken)
- 80mm blæser i PSU'en
Følgende ændringer til systemet, så snart butikken skaffer dem hjem:
- Chill-Innovation 510A i stedet for den Antec der fulgte med kabinettet
- Den sidste 120mm blæser i kabinettet bliver skiftet ud med en Papst Ultra Low Noise @ 5v
- En gang blæsere til radiatoren så jeg har noget at stå imod med til sommer når det bliver _rigtig_ varmt i vejret.
Det eneste der irriterer mig lige nu er mit flamingokasse-reservoir som jeg også har stilt min pumpe ned i. Jeg synes ikke den løsning er helt så støjsvag som jeg have forestillet mig.
Lige da jeg havde modtaget pumpen ville jeg naturligt nok teste om den var så stille som jeg havde hørt den skulle være. Så jeg lavede lige et hurtigt test-setup bestående af:
En flamingoform som jeg lagde på gulvet, en plastikspand oven på og en opvaskesvamp i bunden af spanden, som underlag til pumpen. I med pumpen og en masse vand. Så tændte jeg for pumpen og lagde et stort badehåndklæde hen over spanden, for at dække den lidt til.
Se _det_ var støjsvagt i forhold til det jeg har nu, synes bare ikke det er en holdbar løsning i længden.
Det er da ikke fordi det nuværende ligefrem _støjer_ men jeg kan høre det når jeg lytter efter (Det brummer). Den anden løsning kunne jeg ikke engang høre når jeg lå i min seng ca 2m fra spanden, og jeg kunne lige høre vandet pjaske lidt hvis jeg lagde øret helt ned til spanden.
Nogen idéer til hvordan jeg kan lave et virkelig støjsvagt reservoir som jeg kan lægge pumpen ned i? Bedst af alt ville være en effektiv ændring af min nuværende flamingokasse-løsning :)
(Har ikke så meget lyst til at flytte for meget rundt på en tynd flamingokasse med 10L vand i, hvis i forstår ;) )