HD Død/fejl efter bios flash.. ?

Bundkort / CPU d.  06. april. 2005, skrevet af Black Angel 2
Vist: 469 gange.

Black

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 00:32:16
Svar/Indlæg:
2749/122
Hejsa... her til aften har jeg flashet mit ASUS A7N8X-VM i DOS, fra en eller andet skod bios/firmvare til en 1009 bios. og selve falsh´ningen forløb uden problemer efter jeg havde fundet ud af hvordan det skulle gøres... MEN, da jeg så havde været inde og sætte bios´en op efter bios flashet og ville boot´e windows XP så fik jeg en blå skærm og noget med at nogle filer manglede... jeg har så derefter forsøgt at komme i windows i fejl-fri tilstand men her laver den meget hurtigt efter jeg er kommet ind en kritisk fejl i explorer og genstarter så af sig selv... godt tænkte jeg sikkert bare en fucked op windows install på grund af biosflash´et (det har jeg oplevet før med winflash) så derfor forsøger jeg mig selfølgeligt med at reinstallere windows ... dog uden særligt meget held for første gang når jeg ind og får formateret hd´en og lavet partitioner og så ska den ligge windows installations filer over på den(dette mislykkedes da den påstår at filerne mangler på cd´en/ikke kan ligges ind/findes) meget mystisk alt sammen da jeg ved at den cd virker 100%. der efter forsøger jeg self igen, men denne gang når jeg kun ind til at skulle formatere hd´en igen for så melder den fejl og påstår at hardisken er ødelagt/at der er fejl på den.

Og nu står jeg så her og aner ikke om jeg har fuked mit bundkort/bios eller om hardisken bare er død sådan lige pludseligt eller om der er andet i vejen... jeg har tænkt mig i morgen at teste den i mit main rig da den sidder som hardisk til min pc nr.2 som består af (AMD T-bred XP2000+ +2*256mb Corsiar 3200XMS Dual ram + ASUS N-force2 micro atx bundkort + seagate 120gb ide hardisk+liteon cd-brænder i micro atx desktop pc kabinet) og så er det at jeg godt lige ville høre jer hva i tror det kan være ?

og hva jeg eventuelt bør gøre... ???
:(

Terle

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2005 00:42:25
Svar/Indlæg:
145/36
ville helt klart teste hd'en først, men det skriver du jo selv du vil gøre.

hvad med resette cmos.

ved sgu ikke om det virker, men nogen gange er det vidst bare at prøve alt muligt.

har du haft bøvl med andet hardware inden flashet?

-terle

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 08:08:20
Svar/Indlæg:
2664/97
1# Når man opdatere bios laver den automatisk en reset cmos..

0# Som du skriver kan det godt være din harddisk der er ved at stå af. Dengang min maxtor disk stod af begyndte den at lave fejl mere og mere, det endte med jeg skulle geninstallere hver uge, og til sidst begynte den at sige nogle sjove lyde, også døde den :( der var en del badsektors på, hvilket ogsåvar en af grundene til den døde, kan sagtens være det samme med din..