Pc boot problemer.

Diverse d.  06. april. 2005, skrevet af System
Vist: 174 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-04-2005 18:17:13
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej folkens.

Har et mystisk problem med min pc der får mig til at rive håret af mig selv, så måske nogen her lige havde et svar.

Min comp. har følgende konfiguration...

CPU: Intel Pentium 4, 1700 MHz
Motherboard: DFI NB72-SC/SR
GFX: NVIDIA GeForce4 Ti 4200
RAM: 512 mb SDRAM
Windows Xp pro

Problemet opstår når computeren har været slukket i nogle timer.
Når jeg forsøger at boote up, kan jeg høre harddiske o.l. blive bootet, men der kommer intet billede på skærmen.
Jeg kan derefter reboote 1-2 gange før der kommer et billede frem.
Når billedet så endelig kommer frem, er grafikken ganske mystisk... Der er streger på kryds og tværs af skærmen, og pc'en låser efter WinXP boot screen.
Dette resulterer i 5-6 reboots hvor der sker præcis det samme, hvorefter jeg endelig kommer ind i windows.

Efter dette fungerer computeren uden problemer... Den kan køre stabilt i 48 timer uden en fejlmeddelelse. Kan se film, høre musik, surfe og spille grafiktunge spil (World of Warcraft, EQ2) på den uden den låser eller andet.

Jeg har forsøgt at formattere og geninstallere windows, har prøvet at koble harddiske og andre diverse ting fra under boot. Har mildest talt prøvet alt andet end at prøve at bytte delene ud 1 for 1 under boot, da jeg ingen extra dele har.

Jeg er helt blank, og aner ikke hvad der kan gøres, så noget positiv hjælp havde været velkommen.
Gummiben

Overclocker
Tilføjet:
06-04-2005 19:20:09
Svar/Indlæg:
111/1
Kunne godt lyde som en strømforsyning der ikke er hvad den har været, den skal lige varme op inden den kan levere varen så at sige.
Det har været omtalt i andre lignende tråde at en gammel måske kun lige stor nok strømforsyning kan være årsag til den slags fejl.... Og de underlige streger osv kan muligvis være pga spændingniveauerne ligger forkert...

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2005 19:37:00
Svar/Indlæg:
2958/84
#1 kan meget vel være sant, prøv at chek 3,3 volt'en på din strømforsyning :x

CsPython

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 20:00:12
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg forsøgte i dag at skifte strømforsyning. Har prøvet 2 forskellige, uden nogen ændringer overhovedet, der er stadig præcis de samme problemer.

Jeg har dog fundet ud af at jeg kan tænde for computeren, og lade den stå i ca. 10-15 minutter og derefter reboote den. Derefter virker den uden problemer.