Ftp program for idioter_tabere = mig

Diverse d.  07. april. 2005, skrevet af System
Vist: 351 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 12:13:16
Svar/Indlæg:
0/11005
heysa alle. leder efter et eller andet så jeg kan connecte til mine harddiske fra andre steder end hjemme (over nettet) så jeg f.eks sharer alt min lovlige musik og tager hjem til min ven og Downloader det derfra.. helst noget hvor "venner" ikke skal bruge specielle programmer for at komme ind men blot indtaste mit Http:// IP nr og så er den hjemme..

Er rimmelig grøn til det men husker en gammel kammerat havde et lign program i sin tid. hvor man oxo kunne uploade til en bestemt folder osv.

håber at få nogle cool råd snarest.
mvh. press anykey, hmm where is the anykey??...
DLC

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 20:21:25
Svar/Indlæg:
151/18
Hvis du kan bruge linux så vil jeg anbelfale proftp (men det lyder det ikke som om:P) Men til Windows så kan filezilla anbefales ( http://prdownloads.sourceforge... ) det er gratis, let at bruge og du bestemmer selv hvad du upload og hvor meget osv.
hvis du vil ud og bruge penge findes der en del alternativer, jeg har selv arbejdet lidt med cuteftp men kan ikke lige huske hvad de tager for en enkel licens men det er vel omkring 50-80$. Der findes som sagt mange andre alternativer og hvis du ikke er tilfreds med de forslag så prøv google.com;)

DxB^

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2005 14:42:31
Svar/Indlæg:
183/26
Extrem nemt at sætte op.. Bulletproof FTP Server. Hvis du ikke har brug for andet dele lidt "lovlig" :00 musik. så brug det.

Mindre note.. Det er ftp:// ikke http , men det ville du nok selv ha fundet ud af :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 07:49:20
Svar/Indlæg:
6052/189
Brug et hvilket som helst FTP Server program og installer det på maskinen der har alle dine hdd'er..

Så opretter du en konto, ændrer rettigheder og evt laver en upload-mappe..

Så bruger du bare det her i internet explorer:

ftp://brugernavn:passwo rd@ip:port

Fx:

ftp://Martin:123456 7890@192.168.0.1:21

( port 21 er standard til FTP-programmer )

Evt brug www.dyndns.dk til at oprette et DNS-navn til din ip.. ( husk at opdater den )..

Dvs istedet for en bunke knudrede tal skriver du bare Noobish.lir.dk

Mvh

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 07:50:31
Svar/Indlæg:
6052/189
argh..

skide autosmiley ting..

skriver det med mellemrum.. alle de mellemrum du ser på næste linje skal bare fjernes når du bruger det..

ftp:// brugernavn : password @ ip : port