Hjælp til RMA-sag

Diverse d.  07. april. 2005, skrevet af procyon
Vist: 193 gange.

procyon
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2005 15:03:02
Svar/Indlæg:
39/13
For at gøre en lang historie kort, har Midtdata indtil nu brugt 4. afhjælpningsforsøg, svarende til 40 arbejdsdage ~ 60 døgn, til at udbedre den samme fejl. Fejlen er endnu ikke blevet rettet.

Sidste afhjælpningsforsøg som tog 26 døgn ud af de sammenlagte 60, var dråben til at få mit bære til at flyde over. I vrede valgte jeg at sende et klagebrev, hvori jeg stillede krav om omhævelse af købet, iflg. købeloven (21.03.05). Gav dem her en 14. dages besvaringsfrist. Den 14. dag blev jeg kontaktet af deres servicechef Kim, som giver mig dette tilbud:

"Vi kan ikke gå med til ophævelse af købet. Vi kan derimod tilbyde endnu en afhjælpning, uden omkostninger for dig. I reparationsperioden vil vi stille en erstatningsmaskine til rådighed."

Bliver i første omgang noget skuffet over den udtagelse, da jeg helt klart mener jeg har købeloven på min side. Men når man sidder og kæmper mod Midtdata's jurist som privatperson, føler jeg ikke der er meget man kan stille op.

I vores samtale fortæller han også, for at ligge et pres, at der kan gå op til 1 år, før der bliver truffet en afgørelse, hvis jeg sender sagen videre til forbrugerklagenævnet. Begrunder med sin egen erfaring. Hmm, dvs. de har en del af disse sager.

At vente op til 1 år, er jeg selvfølgelig ikke interesseret i, men modsat vil jeg heller ikke acceptere endnu et reparationsforsøg. Som jeg også spurgte: "hvad vil i gøre anderledes denne gang, i forhold til de 3 andre gange i har haft den inde". Kunne han ikke svare mig på.

Andre som har stået i lignede situation eller har en ide til, hvad jeg kan gøre. Alle bud er velkommende.

MVH Mikkel

Nicolaj
 
Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 15:10:32
Svar/Indlæg:
14/2
Jeg plager nogle gange at købe hos Midtdata uden problemmer... Men hva er det du har købt hos dem???'

M.V.H..



procyon
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2005 15:13:15
Svar/Indlæg:
39/13
Jeg har selv samlet computeren af de hardware dele jeg bestilte af dem. Men forekommer periodisk sort skærm ved opstart, hvilket gøre den uberegnelig.



ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 17:49:03
Svar/Indlæg:
262/26
Kan godt forstå dig. Jeg ville sende sagen videre til forbrugerklagenævnet med det samme, og så blot vente. (der går *ikke* et år, førend du har en afgørelse, tro mig).
Tag samtidig imod tilbuddet om en erstatningsmaskine m. samme specifikationer som den, du har bygget, og læn dig tilbage og vent...