DFI Lanparty NF4 SLI-DR Manglende komponenter

Diverse d.  07. april. 2005, skrevet af PsYcHo
Vist: 298 gange.

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 19:17:10
Svar/Indlæg:
290/25
I dag kommer jeg hjem fra skole..

I postkassen finder jeg en seddel fra postdanmark om at jeg kan hente min bestilte pakke fra compumail, på postkontoret..
Jeg kommer hjem, åbner og glæder mig rigtig over mit nye bundbræt, men tænker samtidig at der garanteret mangler et eller andet, eller at jeg får det ødelagt efter et par timer, da der som regel altid sker mig dårlige ting! -nå! Det tænker jeg så ikke videre på, og pakker det ud og fryder mig igen over det lækre bundbræt! :00

Jeg begynder at montere min CPU ( winnie 3200+ 0444 XPLW), min Zalman cnps7700-cu, og derefter min Gskill ram.. Så er jeg jo sådan set parrat til at proppe det i mit kabi, men vil så lige tjekke det billede, der følger med i pakken, som viser hvad der er på bundkortet...

DÉR ligger jeg så først mærke til at det egentlig ser lidt underlig ud.. Det ser satme ud som om der mangler en Chip! Jeg sammenligner så med billedet, og kommer frem til ( jeg citere lige hvad jeg sagde/råbte ): "FUUUUUCCCKK!!!!" Det var såmænd min 'Silicon Imagine' (Sil 3114) SATA Raid chip som manglede..

- Jeg må erkende at jeg faktisk ikke ærger mig så meget da jeg egentlig havde forventet det pga. min typiske uheldighed; Hvis jeg f.eks. tror at der ikke er noget i vejen med mit bundbræt, er der altid som regel noget, hvorimod hvis jeg tænker det omvendte, er der sgu aldrig en skid i vejen ( det gjorde jeg f.eks. med min psu :e - og den virker! )... Nå... Ja den var værere! Endvidere finder jeg så også ud af at der mangler følgende SATA porte: 5, 6, 7, 8... Derefter gad jeg sgu faktisk ikke at finde flere mangler, da det jo skal byttes..

efterfølgende har jeg taget kontakt til CompuMail, og DFI får at høre om de kan gøre noget ved sagen... ( jeg kunne jo være heldig at få en eller anden trøste ting af DFI, hvis jeg lyder rasende nok - men det sker nok ikke ) :)

anywayz..
jeg tænkte om der er andre der har været uheldige, som mig, at få samme bræt som også mangler komponenter?

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:21:45
Svar/Indlæg:
1762/36
Må vi ikke se et billede at dit bundkort?.. Det ligner nu ikke DFI at lave sådan nogle store fejl, men skal det så ikke bare en tur til RAM med det?

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 19:27:55
Svar/Indlæg:
290/25
NEJ! det mener jeg da heller ikk... sad også og snakkede med min mor om det... kvalitets komponenter osv. der har åbentbart ikke været nogen til at tjekke brættet efter... :l

- men jeg kunne da forestille mig det da der er så K-Æ-M-P-E efterspørgsel på det bræt... så de må have skide travlt...!

nå , men jeg skal nok lige smide nogle billeder op.... hæhæ glemte at skrive det i Emnet.... :x det bliver nok ikke den helt gode kvali ( taget med min S55 ) men man burde kunne se at det egentlig manger...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:29:34
Svar/Indlæg:
6531/410
det er da forde du har fået en mindre model med færrere sata onboard.

de bruger altid samme bundkort til flere forslellige modeller af samme bundkort.

det er ganske normalt.

se efter hvad din udgave af kortet hedder enten på manualen eller på selve bundkortet.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:30:18
Svar/Indlæg:
1015/47
Mit SLI-DR har heldigvis ingen mangler!.. :)

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 19:36:41
Svar/Indlæg:
290/25
http://www.dfi.com.tw/Product/...

er den her jeg har... Læs under seriel ATA with raid

... og hvis det endelig var skulle i jo have læst det hele :)... der står også at jeg sammenligner med et billede på quick installations guiden + at jeg også lige har sammenlignet med manualen!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:37:27
Svar/Indlæg:
6531/410
der er sikkert sket det du har bestilt et
DR
men har fået et
D

D
ser sådan her ud

DR
ser sådan her ud

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:38:42
Svar/Indlæg:
722/35
Hvilket bundkort har du bestilt, og har du set efter at det der står på ordrebekræftelsen stemmer overens med det der står på fakturaen? Og at det bundkort der står på fakturaen stemmer overens med det du har betalt for?

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 19:41:40
Svar/Indlæg:
290/25

nej, der kom ALT hvad der følger med til DR... sååå... og der står også SLI-DR derpå... men måske kan de være at de har puttet et sli-d kort ned i min pakke :l :i

- jeg smider også billede af pakken med der står der jo også hva det er...

det lyder på alle andres svar til at jeg skulle være en newb, der bare bestiller uden egentlig at vide hva han bestiller! :x Jeg gir satme ikk 1599.- for et sli-d.. Nixen biksen Karen blixen, om jeg gør!!! :e

Black

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:41:50
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 Det tyder på at du har fået dig et SLI-D i stædet for et SLI-DR ... eneste forskel på de 2 baords er at SLI-DR har 2 sata2 controlere med 4 sata stik/ind/udgange på vær... = og da du kun har 4 tyder det på at du har fået samme bundkort som jeg har altså et SLi-D... boardet har kun nvidias´egen onboard NF4 Sata2 controler. desuden mangler du sikkkert også sata RAID5 så ... da det kun findes på silicon imagine controleren.

Desuden har du nok heller ikke fået et front-X med så... + diverse andre små ting.

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 19:44:22
Svar/Indlæg:
290/25

jo, jo det har jeg... har faktisk været ved at sætte det i min comp

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 19:49:14
Svar/Indlæg:
6531/410
de har bare smidt et forkert mb i kassen kan jo ske

du er højest ikke den eneste der oplever denne fejl så.

men ring nu til shoppen imorgen og forklar dem hvad der er sket
så finder i ud af noget.

vi kan jo ikke rigtig fixe problemet for dig.

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 20:27:16
Svar/Indlæg:
290/25

Har jeg spurgt om der var nogen der kunne hjælpe mig?

det jeg egentlig gør at lede historien til et spørgsmål. Det vil man også kunne finde ud af, hvis man havde læst det ... ;)

- Ja det har jeg også tænkt mig... har allerede kontaktet dem vha. support... (står der også i "spørgsmålet" )....

- når man tænker over dét, får man et indtryk af at folk bare svarer uden at have læst det igennem... Jeg spurgte ikke om at: "Jeg tror der er noget galdt.. kan nogen hjælpe?" eller "der mangler nogle ting, Hjælp!"

men derimod spurgte jeg om der var andre der havde oplevet samme problem som mig... Jeg ved jo selvfølgelig godt at jeg skal tage kontakt til forhandleren, får at få det rigtige! :D

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 20:29:07
Svar/Indlæg:
290/25
Ok... Nu har jeg lagt billederne op, efter noget besvær med min tlf... Sry for "qualiteten".... Det er taget med min S55's kamera, som skodder riiimelig meget... :x

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2005 20:29:55
Svar/Indlæg:
290/25
Man kan vist nok godt se at der mangler sgu et eller andet lige der...

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 21:38:36
Svar/Indlæg:
722/35
Hvorfor springer du sådan i forsvarsposition? Der er da ingen der har sagt du er en newbe eller lignende - men du spørger om følgende: " jeg tænkte om der er andre der har været uheldige, som mig, at få samme bræt som også mangler komponenter?"
Ergo antyder du at du mener der muligvis er tale om et kort der er fejlproduceret - og at der dermed foreligger en produktionsfejl fejl fra DFI's side. Hvis du i stedet havde spurgt: "er der andre der har været ude for at modtage et sli-D selv om de har bestilt et sli-DR, så er der ingen der er i tvivl om at de simpelt hen har puttet et forkert kort i kassen. Men som dit indlæg i #0 er skrevet, giver du ikke indtryk af at være klar over at det er det der er galt - men derimod at du rent faktisk tror at DFI har glemt at putte alle komponenter på kortet. Det er derfor vi svarer som vi gør og ikke fordi vi ikke har læst indlægget igennem først.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2005 23:27:55
Svar/Indlæg:
6531/410
nemmelig
men skal da nok lade være med at svare en anden gang.

Chinabox27

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 06:19:23
Svar/Indlæg:
166/9
uhh kan være mit SLI-D viser sig at være et SLI-DR så :e

tjae jeg har været ude for lignende før.. dog til det bedre
den anden vej er osse noget møj
du burde maile dem eller ringe og forklare dem det hele.. kan være de bare sender dig lidt knaster ;)

ZyberNeo

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2005 08:37:32
Svar/Indlæg:
354/52
Jeg HAR læst tråden igennem, men fandt ikk rigtig ud af hvad det egentlig er du har fået, kan kun gå ud fra det er et SLI-D og hvis det er det, ja så står der SLI-D på boardet og det burde du kunne finde.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 09:40:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Du fik bundkort
2: Det var ikke det du bestilte?

Produktnavnet stemmer overens med fakturaen? - Men selve kortet gør ikke.

I så fald skal det byttes. Du har tydeligvis ikke fået det produkt du har betalt for. Serienummeret på bundkortet står på både kassen og selve bundkortet. Så hvis der bliver problemer med forretningen, kan du "bevise", at du ikke er ude på noget fusk.

-> #19

... skrev du så mens jeg skrev ovenstående.

Alligevel, vil jeg gerne have lidt klarhed over hvad der er sket. Producenterne gider ofte ikke, at vedlægge én manual til hver tyoe bundkort. De reducerer det derfor til en manual der dækker over hele serien.

Forklar lige, klart og tydeligt, hvad der er sket.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:20:08
Svar/Indlæg:
722/35
#19 Godt ord igen! ;) Det kender vi nok allesammen, det med at et problem med vores hardware har pisset os af. Men når du skriver et indlæg om det her, så slå koldt vand i blodet (hvert fald forsøg på det :e) så man får skrevet tingene som de faktisk er - så er det jo også meget nemmere at hjælpe til en løsning ;)

I øvrigt er der noget jeg spekulerer på; hvis der står sli-DR på kassen men bundkortet der ligger deri er et sli-D - hvem har så gjort fejlen. For umiddelbart vil jeg da mene at når f.eks. Compumail eller andre forhandlere modtager en stak DFI bundkort, så er de selvfølgelig pakket i den tilhørende emballage og æsken er lukket og forseglet - eller hvad ?:( Eller kommer bundkort i en bunke for sig og æskerne i en bunke for sig, selv om jeg har svært ved at tro det. Det vil være naturligt at vedkommende der pakker ordren tjekker om æsken nu indeholder det rigtige, og burde her have opdaget at det var et forkert kort. Hvis der fra DFI er sket en "pakkefejl", så må det være sket med en hel serie af bundkort, for det virker usandsynligt at der på båndet lige åludselig ligger en enkelt forkert æske eller et enkelt forkert bundkort.
Håber ikke dette har gjort forvirringen større! :00 :p

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:24:58
Svar/Indlæg:
6531/410
dfi´s kommer færdig pakket

derfor jeg tror det sagtens kan være en hel sending den er gal med.

Badgrisefarm

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2005 13:19:03
Svar/Indlæg:
123/8
jeg her osse lige fået samme bundkort fra dem men der er det hele med men det vil sku ikke starte :(
sikkert en mandag sending :(