3G i Danmark

Hyggehjørnet d.  08. april. 2005, skrevet af epi^zepto
Vist: 607 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 09:18:03
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej

Ja nu ved jeg ikke hvad I mener, men jeg er da ved at være lidt trætte af dem.

Det er over 3 måneder siden at 3 Danmark lovede mig mine penge igen - men har ikke set så meget som en rød øre x(

Tillad mig at skære det ud i pap - Jeg hader 3 og vil gerne opfordre alle til at gå langt ude om deres service og læse nærmere på www.3sucks.dk , hvor der står langt mere korrekt information om deres service og metoder end du finder i deres butikker.

Jeg håber da godt nok snart de tager sig sammen :l

Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:58:06
Svar/Indlæg:
2126/135
hehe http://skdld.dk/

Du købte katten i sækken gjorde du.

Telia er på samme måde.

Min kæreste baksede med dem i 6mdr. fordi det kontinuerligt fandt sjove beløb der skulle betales 6 måneder efter hun havde opsagt sit abonnement. Men så truede jeg dem godt og grundigt, med breve fra min advokat, og så stoppede de.

Dumme svin teleselskaberne.

Jeg har selv Sonofon og har aldrig haft dårlige erfaringer:
Da jeg flyttede havde jeg ingen dækning i min lejlighed, så jeg skrev en mail til dem. 12 timer senere bliver jeg ringet op af en teknikker der spørger om jeg er sød og gå fra den ene ende af lejligheden til den anden, så han kan se om jeg veksler mellem dækningen fra to sendemaster. Det gjorde jeg, og derfor havde jeg dårlig dækning - Nå... "Vent 3 timer" sagde han: "Så skruer jeg op for styrken"...
Fedt - 20min efter er der total dækning og ingen problemer, og 2 timer efter ringer han og spørger om det er klaret.
Det kalder jeg service!



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 11:11:30
Svar/Indlæg:
3329/182
Tjae det værste er jo i og for sig at man hvis man vil noget som helst ud over at købe en telefon eller have den repereret så skal man henvende sig til kundeservice i København - det gør det sandelig også nemt for mig som bor i Aalborg (Nordjylland).

Det har betydet at ALT skal klares via brevpost da man ikke kan snakke med retention team\'et telefonisk - hvilket gør svartider enorme.

Hvad være er så at 3 Danmark stiller sig op og påstår det er til forbrugerens fordel.

Jeg har virkelig lyst til at sige mange grimme grumme klamme ting om netop denne påstand.

Jeg sendte for 3 måneder min telefon ind (LG U8120) efter at have fået medhold i min klagesag som foregik pr brev. Jeg kunne lade købet gå tilbage og hip hurra det var nøjagtig hvad jeg ville.

Der kunne så gå op til 2 måneder før der blev lavet en slutopgørelse og det gik der også - så jeg ringede til kundeservice og spurgte mig ad. [Censur] fra 3 ville dog ringe tilbage samme eftermiddag med et svar på sagen - jeg hørte ALDRIG fra ham.

2 uger senere ringer jeg igen derind da jeg ikke modtager noget som helst. Snakker igen med en som godt kan se [Censur] har været inde i sagen og kigge. Men den nye supporter lover også at ringe tilbage senere med et svar. - Jeg hørte ALDRIG fra ham.

1 uger senere igen ringer jeg derind og kommer denne gang til at snakke med en dame som påstår at jeg ikke har sendt kvitteringen til telefonen med da jeg sendte telefonen ind til retentions team\'et, men det er jeg 110 toyotaprocent sikker på at jeg har for jeg var ganske nøje med at få ALT fra sagen pakket ned så der ikke kunne opstå tvivl.

Men jeg skrev så et brev, med vedlagt kopi af min kopi af kvitteringen og skrev at de havde 10 hverdage fra dags dato til at udbetale pengene ellers måtte jeg have fat i advokate eller lign.

Men jeg har stadig ikke hørt et kvæk fra dem - så nu må jeg jo desværre gå til yderlighederne, men jeg synes godt nok det er frækt at man kan tillade sig at behandle folk på den måde - så hvis nogle herindefra bor i Aalborg og ser nogle 3G hadeplakater rundt omkring i byen i nærmeste fremtid behøver ikke vidst ikke længere spørge hvem der har lavet dem :l



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 11:28:23
Svar/Indlæg:
2126/135
husk også at klistre nogen fast på butikkerne.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 12:24:22
Svar/Indlæg:
3329/182
#3 :e

Jeg bliver lige nødt til at kontakte ejeren af www.3sucks.dk og høre om jeg må bruge noget af hans materiale hvis det bliver aktuelt :P



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 13:11:48
Svar/Indlæg:
3329/182
Har lige prøvet at ringe ind til dem igen, men de påstår de ikke har modtaget noget.

Skulle fandme have sendt det anbefalet :l

Will do on monday 8)



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 17:16:28
Svar/Indlæg:
2126/135
Send det med rocker-post! :e

Så når du spørger om de har modtaget brevet og de svarer nej, så spørger du hvorfor vedkomne så har armen i gips :e



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
08-04-2005 18:33:41
Svar/Indlæg:
4033/364
barnemad...

jeg har haft min første 3 mobil til rep 4 gange a min 3 uger afgangen - fik byttet den.. i 1-2md virkede den ikke optimalt da den ikke kunne modtage opkald selvom der var fuldt signal.. samt ikke kunne ringe op..

==> rep 2 gange a 2-3 uger.. +4t togtid

fik den tilbage.. og den virkede stadig ikke.. endte med at jeg bandt mig yderligere 6md og fik en anden (model) fon..



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 22:00:54
Svar/Indlæg:
687/9
#0 takker da egentligt lidt... har vist lige en søster jeg skal ha snakket udenom et 3 abbo nu :l



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 23:19:26
Svar/Indlæg:
4954/69
Min brors kæreste har også 3 mobil og den har været til reparation 3 gange uden at de har kunne få den lavet! x(



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
09-04-2005 19:59:23
Svar/Indlæg:
1373/34
Det er jo ikke uden grund at 3 og Telia er nogen er de mest forhadte teleselskaber i danmark. Man behøver bare at kigge på mobildebat.dk så kan man se den ene sag efter den anden!!!

Så konklusionen må være! Hold jer væk fra 3 og Telia



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2005 08:37:46
Svar/Indlæg:
3329/182
#6 Kunne godt overveje det - men rockere er ikke dem der er flest af i Aalborg 8)

Så skal jeg helt til Nørresundby :00

#7 Det er fandme trist - derfor synes jeg også det er vigtigt at informere folk om hvad de virkelig køber når de satser pengene på en 3 mobil.

#8 Så lidt - har desuden stadig ikke modtaget en krone.

#9 Det samme som til #7

#10 Helt enig. Men folk køber sgu desværre lortet alligevel :l



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2005 10:08:12
Svar/Indlæg:
1373/34
Enhver 3 telefon burde udstyres med en advarsel om at de er nogle hundehoveder og hængerøve inde ved 3 x(



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 08:25:02
Svar/Indlæg:
3329/182
Ja jeg ved sgu ikke hvad der er sket, men i går bliver jeg ringet op og jeg siger: "hallo", men der er ikke nogen i den anden ende (snakker forøvrigt ikke via 3 mobil). Der bliver lagt på og jeg tænker bare telefonfis.

Bliver så kort efter ringet op igen og der er så samme person, men denne gang kan jeg høre ham og han undskylder med at hans 3 telefon gik ned :e

Han er fra 3 kundeservice og beder om mit kontonummer så han kan flytte pengene :)

Ser endelig ud til at jeg får mine penge, men det ændre dog ikke på det faktum at jeg stadig vil fraråde folk fra at købe telefoner ved 3 - de er alt for dårlige og man får ikke en skid for pengene.



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
13-04-2005 11:50:05
Svar/Indlæg:
4033/364
"problemet" ved 3 er at de giver så meget tilskud til nogle foner der kan en frygtlig masse..

Faktisk er det ofte billigere at købe en 3 mobil , da man får f.eks. 150min taletid inkl. de 181,50 man fx betaler for boom - hvor man ofte mange andre steder skal tale for min. 199kr og samtidig betale abn. oveni..

Desværre er mange af 3mobilerne fyldt med fejl - men ved at de er så dyre er 3 ikke jublende da det koster en masse penge. Så en af fejlene er ofte at telefonen ikke altid fatter at hoppe fra et net til et andet (den vil altid prøve at komme på 3 nettet, da det er billigere for 3). Tror generelt at problemet er at producenterne har taget deres eksisterende GSM modeller og lavet dem om til UMTS - men resten har fået lov til at sejle..

Tror fx ikke at P800 ejere har så mange problemer som A92x ejere, selvom fonerne er relative ens med styresystemet.. Så det må være selve UMTS implementeringen / komponenterne som ikke bare vil arbejde sammen med resten... ?


btw. har endelig fået en 3 fon der umiddelbart ser ud til at virke (efter 5 måneders kamp med 3)...



Hundested
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 20:32:18
Svar/Indlæg:
144/30
Hmmm.

Har selv en LG 8120 og har ingen problemer, jeg har måske bare været heldig.

Men har godt hørt at deres support stinker.

epi^zepto håber at du får dine penge.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 08:46:36
Svar/Indlæg:
3329/182
#15

Til trods for at de bad om kontonummer har jeg stadig ikke modtaget mine penge. :l

Det går simpelthen så langsomt i det firma.



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 19:29:36
Svar/Indlæg:
767/119
Nu vi lige er inde over 3 telefoner, er der så nogen, som ved hvordan a1000 opfører sig?! overvejer lidt at skaffe mig sådan en - altså uden 3 abb..



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 20:09:43
Svar/Indlæg:
1373/34
har hørt: at den skulle være meget god, galdt næsten alle 3 telefoner. De er nogel ganske gode telefoner så længe der ikke sidder et 3 abn i!



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 11:59:14
Svar/Indlæg:
3329/182
#17 Selv om det er uden abonnement så er det vel stadig med 3's software og den er lige så fejlfyldt som mit ansigt :p

Men ellers er den som #18 siger lækker nok at stå med - det er de fleste telefoner som 3 butikken har, men det er sgu kun til de går i stykker.

Men i hvert fald held og lykke med det - jeg har ikke et sekundt fortrudt mit køb af en Sony Ericsson S700i :00
Men jeg har efterhånden også haft et par Sony Ericsson telefoner og har ikke haft noget at klage over. Første var en T300, men så kom der mere farvestrålende skærme på telefonerne og så var jeg nødt til at skaffe mig en T610 og så begik jeg fejlen ved igen at blive imponeneret over skærmene igen til at hoppe på en LG 3 mobil, men nu er jeg hoppet tilbage til Sony Ericsson og den har endnu bedre skærm. :p

Alle de Sony Ericsson telefoner jeg har haft lever den dag i dag :)

Ved det er lidt rekvalme, men alligevel er det jo bare min personlige erfaring jeg skriver :00





[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 00:26:13
Svar/Indlæg:
2175/21
næste OC lan skal vi have en konkurrence om hvem der kan kaste sin 3 tlf længst......alle der selv medbringer en funktionerende bør have præmie! ...skal selv se hvad jeg kan gøre for at overtale folk tila t donere præmier til den slags :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 08:58:13
Svar/Indlæg:
3329/182
#20 Lækkert :f

Har stadig ikke fået pengene :l



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
18-04-2005 10:05:34
Svar/Indlæg:
4033/364
#17

har fået en A1000 for et lille måned tids siden.. og den er meget bedre end de gamle a92x fordi;

1) størrelsen (fylder betydeligt mindre)
2) batterilevetiden har virkelig fået et skub (men stadig ikke noget superimponerende
3) Bedre roaming (mellem 3G og GSM nettet)
4) bedre browser samt filereader (PDF/doc)
5) Mpixel kamera - som tager bedre billeder, men langt fra så godt som enkelte af dets konkurrenter

Af negative ting man kan sige om A1000 er:

1) Pennen man skriver med er blevet endnu mindre (men det går)
2) Navikeyen synes jeg er alt for upræcis og ledløs.. jeg har droppet at spille med A1000 da den tast er alt for lille samt har meget svært ved at kende forskel på op og vælg....
3) Der er ikke etui samt memkort med ..
4) hvis du ikke har haft en touchscreen model før.. så overvej om du virkelig gider at rode rundt med en touchscreen.. den er super langsom at skrive SMS/emails med.. samt det slider på skærmen.. og er endnu sværere når man kører i f.eks. tog/ når man går..
5) den fylder noget mere end andre telefoner

Ergo hvis du vil have en PDA-fon så er A1000 et glimrende valg.. Men fx Qtek laver også nogle interessante modeller....hvis du vil have en telefon - så findes der langt bedre valg - fx Nokias s60 series (6630/6680 - + de har EDGE, men mangler GPS) eller nogen med Windows Smartphone OS (man kan få en rigtig god deal på smartphone hos orange - den har dog kun VGA kamera).

btw; GPS delen skal man bruge software udover.. hvis man drømmer om et Tomtom look a like, så skal man betaler lidt over 1K for Wayfinder før man får det...

Så en sidste bemærkning - jeg synes ikke med min a1000 at 3 er slemt , men igen.. der er mange mandagsmodeller imellem - hvilket netværket (GSM/3G) vil ændre



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2005 14:40:28
Svar/Indlæg:
3329/182
...Tiden går - klokken slår...

Har stadig ikke modtaget mine penge x(

Hver gang man ringer ind - "jamen jeg kan da lige sende en mail til den ansvarlige" - Ja tak er den ansvarlige død eller befinder vedkommende sig på månen og skal mailen udskrifes og sendes med brevpost?

Vi passere jo snart en måned - igen - igen - igen :(



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2005 18:28:17
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg vil da lige slå en streg under at der præcis i dag er gået 5 måneder fra at 3 lovede at udbetale mine penge, men jeg har stadig ikke set en rød reje og desuden er det beløb de nu ønsker at betale tilbage blevet mindre end det jeg reelt skal have x(

Hold jer fra de skiderikker hvis I har jeres penge kære :l



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2005 17:46:16
Svar/Indlæg:
767/119
#24 - ved ikke hvor meget der er sket reelt, men 3 Danmark påstår at de har forbedret deres service og deres net - for nyligt var vi på arbejdet inviteret til et 3-event i KBH for sælgere i DS, og de siger godt nok at det er blevet bedre, men det er da muligt at det bare er en fis i en hornlygte.. Hvem ved - jeg skal stadig ikke have noget med dem at gøre!