Hvem skal betale portoen?

Diverse d.  08. april. 2005, skrevet af Brille
Vist: 217 gange.

Brille
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:22:16
Svar/Indlæg:
28/14
Har bestilt en vare hos en forhandler, men har modtaget en forkert vare, selvom de næsten er identiske.
Skal jeg betale portoen for tilbage sendelse af en som jeg ikke har bestilt? ?:(

DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:25:50
Svar/Indlæg:
6531/410
det er selfølgelig shoppen.





1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:29:09
Svar/Indlæg:
3169/185
Skal butikken...

Men, hvis det drejer sig om 40 kr eller sårn, kan det ikke være det samme så? :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:30:03
Svar/Indlæg:
6531/410
#2
nej de har lavet en fejl og må bøde for det :e



Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:35:32
Svar/Indlæg:
1498/226
Tjaa... jeg ville også mene det er butikken, men det er jo dit problem, hvis den skal sendes tilbage...
Så der må du jo nok punge ud, så skal de nok sende pakken til dig igen... gratis... jeg ved det lyder latterligt, men det er desværre sådan jeg har oplevet tingene ske de sidste par gange det er sket for mig !!

Rigtig latterligt.. !!

Capiz 8)



Brille
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2005 10:47:56
Svar/Indlæg:
28/14
#2

Det er bare lidt kedeligt at sidde med den forkerte vare og samtidig skulle betale for at få den byttet....



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 11:08:13
Svar/Indlæg:
3712/44
Ja, jeg har selv lige været igennem det samme med en bluetooth headset til min telefon. Jeg har det sådan at hvis de ikke tilbyder at betale retur porto uden opfordring dertil, så betaler jeg den bare, men handler der aldrig igen. De 45 kr i porto kan ikke hidse mig så voldsomt op, men det kan holdningen bagved at man ikke bare erkender sin fejl og tager konsekvensen uden diskussion (OGSÅ hele den økonomiske).

Andre vælger at gøre anderledes, men IMO er det aldeles urimeligt at man som forbruger skal betale noget som helst for en forretnings fejl, på det punkt er jeg helt enig med DEVIL_DK. Og hvis forretningen virkelig mener alle de flotte ord de skriver om kundeservice burde det slet ikke være nødvendigt at diskutere det. Snakker vi RMA sager er sagen jo en helt anden, for det er jo ikke forretningens fejl.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2005 11:11:15
Svar/Indlæg:
6531/410
#5
hvis det er en shop med bare en lille smugle kunde service
sender de dig en modtager kvitering

det er en sedder fra post.dk hvor portoen er betalt
den skal du bare sætte på kassen og sende den.





Brille
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2005 13:03:20
Svar/Indlæg:
28/14
#6 Helt enig

#7 Det prøver jeg