Hej Sidder og skal til at installere winXP på min nye maskine. Men jeg kan ikke få mine to raptor til at køre i raid. Har sat dem til SATA 1 og SATA 2 på intel chippen, men den diskette jeg har lavet med driver fra cd'en synes ikke at virke. Er der nogen der ved hvilke de skal sidde i for at det kan køre? Håber der er en der kan hjælpe mig :)
Kunne måske være du har fundet den forkerte driver på CD'en? jeg fandt i hvert fald den rigtige til raid på Intel southbridgen et lidt andet sted end jeg havde forventet på CD'en.
der er stik der hedder; SATA1 - 4 og så SATA_RAID1 - 4...kan ikke læse nogen steder i manual hvilke der hører til hvilken chip, intel eller silicon...er der en der ved det?
Er der nogen der har samme bundkort som mig der kan sende den driver der skal bruges under install af wanXP...det virker ikke...der er kun ATA driver på min cd nemlig...total skod
Når man installere og har brugt disketten og skal fortsætte, så siger den; installationsprogrammet fandt ingen HD'er på computer. Men de kan ses når man konfigurere et array. Så det er lidt mærkeligt synes jeg. Er der nogen der ved hvad der skal gøres?
Den diskette der kan laves med DriverCD, ligger både SIL3114 og ICH6 driverne på disketten. Det har i hvert fald været tilfældet på begge mine P5AD2-E Premium kort, så det lyder meget mærkeligt det du oplever. Alle controllere er "tændt" i BIOS?
Jeg har lavet en diskette med både SIL3114 og ICH6 driver på en diskette, men den siger at den ikke kan finde nogle HD'er.
Har sat både SIL og ICH6 til RAID og kan godt lave et array når jeg trykker ctrl+i men det fucker op når jeg skal installere winXP Kan mit mobo være defekt?