Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2005 23:20:38
Svar/Indlæg:
4338/142
Det skete i de dage at jeg havde vasket mit, efterhånden aldrende, MSI K7n2-Delta ILSR med vand og sulfo.
Jeg havde ikke tålmodighed til at vente på evt. tørring og satte strøm på maskinen ca. 40 min. efter :00
= CMOS checksum error :x
Frem med den elskede Global-kniv, stikke BIOS-chippen ud af socket og i igen - tænder og lortet virker :)
Men dagen efter kommer det nye setup ind ad døren, og jeg glemmer alt om K7n2 og socket A.
Så til sagen:
Som I ved (hvis I har læst første del) var jeg ganske meget i tvivl, om hvilken platform jeg skulle vælge. Hyperthreading er fantastisk, men intet slår A64 chippen i spil-performance.
Så jeg endte med en: Socket 939, 3000+ Winchester, 1800Mhz, 512 L2.
Og til mange menneskers store skuffelse, måtte jeg grundet økonomi (eller mangel på samme) tage til takke med et VIA baseret mobo. frem for et N-force baseret.
Må jeg hermed have lov at sige følgende om det VIA board og A64 generelt:
Jeg har til dato ALDRIG ejet et motherboard (MSI K8 NEO2) så klippestabilt i mit liv :o
Jeg har ikke volttaget det voldsomt endnu, kører p.t. fsb'en på 222Mhz - men maskinen har nu kørt 44 timer på fuld drøn, gennem en Windåse install, BIOS-flash, og 8 timers FarCry. Ikke éen eneste lille antydning af fejl har der været. Det er altså ikke noget man oplever meget af med n-Force chipset.
Så jeg er indtil videre ganske tilfreds med mit VIA-board - jah....faktisk mere end det :f
Så vil jeg lige runde af med A64 chippen:
Windows performance, har ikke imponeret mig synderligt. Min Barton XP3200+ klarede det stortset lige så godt :l
Men DAMN hvor er det fedt at spille FarCry i: 1280x1024, 75Hz, V-sync, Alt i spillet på high og ultra high, 4xAA og 4xAF - dette med en framerate som aldrig går under 50fps.
Det var vist min roman :r