flad 20" gamer skærm hvilken?

Diverse d.  10. april. 2005, skrevet af JustOne
Vist: 738 gange.

JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 20:39:49
Svar/Indlæg:
453/31
leder efter en god 20"gamer skærm!,nogen der har erfaring eller har købt en der godt egnet til det!?
nogle forslag er meget velkommen :)

Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 20:50:14
Svar/Indlæg:
1713/31
Du skal finde en med S-IPS panel og 16ms responstid - det gode ved 20" klassen er de findes :)

En af dem er ViewSonic VP201B (sort) hvilket personligt er min favorit rent designmæssigt.

Check det her link: http://www.prad.de/guide/ergeb...

Der er 4 sider med de skærme der opfylder kravene. Dell's 2001FP kan man vidst få til 4400kr lige for tiden igennem Dell selv... undersøg det



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 20:55:32
Svar/Indlæg:
10398/435
skulle det være en fladskærm? :e ;)



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 21:06:42
Svar/Indlæg:
2307/37
Dell har lige nu tilbud på deres 2001 model, der er med 20" S-IPS panel med 16 ms opdatering til 4422 kroner: http://accessories.euro.dell.c...

Det er ca. 2000 kroner under de tilsvarende skærme i klassen. Kanon køb IMO...

BTW, så har jeg selv en tilsvarende ViewSonic VP201b, som Salkcin nævner - lækker skærm.



JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 21:14:44
Svar/Indlæg:
453/31
1# har da osse luret lidt på viewsonic skærmen :)
den ser da nice ud,men hvordan er den så at game FPS spil på?



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 21:22:39
Svar/Indlæg:
2307/37
#4, den er fremragende, fordi den er med 16 ms S-IPS panel. S-IPS kan ikek direkte sammenlignes med de på papiret hurtigere TN panler, fordi teknologien er så forskellig. S-IPS paneler virker hurtigere end tillsvarende TN paneler og har en større farverigdom.

i øvrigt, så skal du jo være opmærksom på, at din maskine skal kunne trække spillene i 1600*1200 for at du får glæde af en 20". Ellers kan en 19" med en opløsning på 1280*1024 være et bedre valg.

Som nævnt i #3, så har jeg selv ViewSonic'en, men skulle jeg købe i dag, ville jeg vælge Dell'en pga. prisforskellen. De er 99,9 procent ens.



JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 21:30:23
Svar/Indlæg:
453/31
har et 6800GT kort i comp`n så det skulle ikke være noget problem! :)



JustOne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 02:37:31
Svar/Indlæg:
453/31
7#rigtigt men jeg må nok sige at designet er lidt federe på viewsonic`s skærm synes jeg! :)




Westvind
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 09:00:07
Svar/Indlæg:
227/16
Har selv ViewSonic VP201B og er helt tilfreds - god ergonomi og super i spil.

Obs. Jeg fik min første byttet pga. pixelfejl, men jeg tror den havde fået en skade fra starten. Den nye har 0 pixelfejl :)



hhb97b
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 09:42:02
Svar/Indlæg:
13/2
Hej

er der nogen som kender Dells pixel politik eller hvor man kan læse om den?



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 11:06:25
Svar/Indlæg:
3214/18
#10 Det eneste jeg umiddelbart kunne finde om det er dette: http://www.dailyrush.dk/boards...

Jeg kan oplyse at min 2001FP ikke havde en eneste...



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 13:33:48
Svar/Indlæg:
1373/34
Dell's skærm er mega fed dog halter designet lidt efter viewsonic's. Spørgsmålet er så bare om man vil betale det ekstra for designet?



#12
Ups
 
Overclocker
Tilføjet:
11-04-2005 15:43:18
Svar/Indlæg:
9/1
Hvis der er pixelfejl, kan du vel altid benytte dig af din 14 dages returret?



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 16:17:30
Svar/Indlæg:
1373/34
Ellers så har man jo automatisk 2 års reklamtionsret! ;)



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 16:47:51
Svar/Indlæg:
2307/37
#14, man har ikke reklamationsret mod pixel fejl, hvis de ellers er indenfor standarderne. Men som #13 er inde på, så kan man ved nethandel benytte sig af en sin 14 dages fortrydelsesret, hvis man ikke er tilfreds. Man skal endda ikke engang fortælle, hvorfor man vil lade handlen gå tilbage.



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 17:03:24
Svar/Indlæg:
1373/34
#15. Det er jeg naturligvis klar over :00 Det var i tilfælde af at de oversteg standarden ;)



procyon
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 18:12:28
Svar/Indlæg:
39/13
#15, du er desværre forkert på den. De 14 dages fuld returret frafalder, idet han sætter skærmen til, idet det ikke kan betegnes som værende i "væsentlig samme stand".

købeloven §57:
Hvæes købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, og køberen ikke berettiget til at købesummen tilbage, medmindre han tilbageleverer det modtagende i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var ved leveringen.

Fona, Merlin og Midtdata.dk ophæver de 14 dages returret, hvis skærmen har været sat til. Om det firma du vil købe ved gør det, kan jeg ikke sige noget om. Men vil anbefale dig at du kontakter dem. Hvis du aftaler noget med det pågældende firma, så sørg for at få det på skrift. Så du ikke kan ende i en påstand-mod-påstand situation.



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 19:52:45
Svar/Indlæg:
2307/37
#17, du er altså gal på den IMO. Varer, der ikke tager skade af at blive prøvet, må gerne være åbnet og afprøvet, når de bliver returneret. "I væsentlige samme stand" betyder, at ALT skal leveres tilbage og i en stand, så det kan sælges igen. Dvs. i tilfældet med en skærm kan man godt pakke den nænsomt ud, afprøve den, pakke den pænt ind igen og returnere den igen.

Citat fra forbrugerstyrelsen:

"
Eksempler på ulovlige vilkår - fortrydelsesret

Krav om at emballagen ikke må brydes

Fortrydelsesretten er bl.a. indført for, at du skal have mulighed for at undersøge varen. Dette hænger sammen med, at du jo ikke forud for aftalens indgåelse har haft mulighed for at foretage en egentlig besigtigelse af varen. Du må derfor som udgangspunkt gerne bryde emballagen. Sælgeren kan dog stille krav om ubrudt plombering, for så vidt angår lyd- eller billedoptagelser og edb-programmer (§).

Krav om returnering af originalemballagen

Sælgeren kan kun kræve returnering i original emballage, hvis der er tale om emballage, som repræsenterer en ikke ubetydelig værdi for sælger. Det er dog en forudsætning, at han først har givet tydelig oplysning herom på samme måde som de lovpligtige oplysning, på et "varigt medie".

Krav om at varen skal returneres ubrugt, ubeskadiget o.l.

En af de væsentligste årsager til at du har fortrydelsesret, når du handler på nettet er, at du skal have mulighed for at vurdere selve varen, inden du beslutter dig for, om du vil købe den.

Fortrydelsesretten er kun betinget af, at du tilbageleverer varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var, da du fik den i hænde. Du må derfor gerne prøve den, hvis det ikke er åbenbart, at dette forringer varens salgsværdi.

Skader på varen, som ikke kan bebrejdes dig, afskærer dig ikke fra at udnytte fortrydelsesretten. Du kan fortryde købet alligevel, og sælger skal tilbagetale et eventuelt modtaget beløb, når varen returneres."




procyon
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 20:43:03
Svar/Indlæg:
39/13
Jeg mener selv købeloven er utrolig løst skrevet og gør det derfor svært at bedømme om varen er i væsentlig samme stand.
Jeg har selv været på udkig efter en skærm, men har været meget usikker på response time. Jeg så en neveo i Fona og spurgte her om jeg kunne komme tilbage med den (inden for 14 dage), hvis jeg ikke var tilfreds med den. Fik et kontant nej. Det samme svar fik jeg også hos Merlin.
Derfor skriver jeg også han skal kontakte det pågældende firma, for at forhøre sig, inden han køber.

Bed lige mærke et afsnit i dit citat. Lad mig citere fra dit citat :D

Fortrydelsesretten er kun betinget af, at du tilbageleverer varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var, da du fik den i hænde. Du må derfor gerne prøve den, hvis det ikke er åbenbart, at dette forringer varens salgsværdi.

At du tænder skærmen forringer du varens salgsværdi, idet den ikke længere kan sælges som ny ;)




palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 21:03:09
Svar/Indlæg:
2307/37
#19, du roder noget rundt i det ;)

Merlin og Fona er i deres gode ret til at afvise at tage varene tilbage, hvis du køber varen i deres fysiske butik, simpelthen fordi de 14 dages fortrydelsesret kun gælder ved køb over internettet. Men hvis du f.eks. køber din skærm ved Merlin via Coop's netbutik, så kan de hyle og skrige alt det de vil, men du har 14 dages fortrydelsesret. :)

Loven er helt klar på det område...



procyon
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 21:24:59
Svar/Indlæg:
39/13
#20, okay så beklager jeg. Spurgte hos Midtdata.dk og fik et nej, ligesom hos Merlin og Fona. Midtdata har e-mærket og regnede med at den information var i orden. Måske var jeg lidt for egoistisk :)

Men anyway, Midtdata bryder faktisk loven i min rma-sag. Så undre mig ikke, hvis dette er endnu en fejlinformation fra dem :(