TFT 19" hvad synes i ?

Diverse d.  10. april. 2005, skrevet af Seraph
Vist: 349 gange.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 21:47:48
Svar/Indlæg:
624/55
Hey, jeg har kigget lidt på denne fladskærm, da tiden nu er kommet til at min puter osse skal være køn hehe

Det er lige et af de felter jeg ikke på nogen måde er haj til så hvis i ku skrive lidt om hvad i synes ville det være najs

Det er denne skærm
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

synes den er ret lækker (design) og 8 ms lyder da meget godt og jeg synes heller ikke den er specielt dyr. det skal lige siges jeg er ikke ude efter en Highend skærm men god, køn og bruges til lidt spil men vigtigst behagelig for øjnene, god opdatering og flot billede hehe

Hvad betyder dette egentligt for skærmen ??
250 cd/m2 / 800:1

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 22:08:45
Svar/Indlæg:
2126/135
Det er faktisk en 16ms - De 8ms er grå-grå opdateringen. Rise/fall er 16 - Så det kan gøres bedre.

Denne er en 25ms Med S-Ips panel

http://www.edbpriser.dk/listpr...

Og ellers er der denne 8ms med TN panel

http://www.edbpriser.dk/listpr...

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 22:14:05
Svar/Indlæg:
2126/135
Hvad betyder dette egentligt for skærmen ??
250 cd/m2 / 800:1

De 250 cd/m2 er lysstyrken og de 800:1 er kontrast forholdet.

Jeg vil da nævne at du ikke kan tro på noget af det der står på Edbpriser.

Prøv at søge på de skærme du finder her:

www.prad.de

Der er oplysningerne (Og produktbladet) på næsten alle skærme

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 22:33:57
Svar/Indlæg:
624/55
Nu er der bare lige det problem, jeg fatter hat og briller af tysk. men hvis du har et link til en engelsk side læser jeg sq gerne det hele igennem ;)

Ja lysstyrken og contrast, fint nok men hvilke værdier er hvad ?? 800:1 godt/dårligt ?? har osse set dem til 500:1 hvad er bedst ?? plz skær det ud i pap så er jeg ikke i tvivl hehe

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 22:43:03
Svar/Indlæg:
2126/135
En kontrast mellem 800:1 og 1000:1 er godt - Jo større tal jo bedre.

Lysstyrken skal også være høj - Alt over 300cd/m2 er fint

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2005 22:49:59
Svar/Indlæg:
4263/107

www.babelfish.altavista.com :i

Læs i øvrigt epi^zepto's gennemgang af fladskærme :)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 06:53:29
Svar/Indlæg:
1581/5
Der er en ok forklaring på forskellige typer fladskærme i en af guiderne herinde. Den vil nok hjælpe dig en del på vej.

800:1 er kontrast forhold, og s-ips paneler har normalt en lavere kontrast, gerne på 350:1 - 450:1, uden at dette gør at billede bliver uskarpt eller mudret.

tn paneler ligger normalt lidt højere i kontrast, og lavere i opdatering men fungerer på en anden måde og kan derfor ikke dirrekte sammenlignes.

Det er en meget subjektiv vudering om du bedst kan li den ene eller den anden type skærm, og det kommer an på hvad krav du stiller, mange "counter-strike" gamere er blevet slemt skuffede, da der selv med den bedste tft skærm ER forskel fra udmærkede CRT skærme (billedrør).
Dog er der mange andre fordele der gør at flere og flere begynder at bruge tft skærme, ikke mindst det faktum at der findes folk der ikke spiller det forfærdeligt "krævende" spil counter-strike ;)

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2005 16:22:49
Svar/Indlæg:
77/31
Den Xerox skærm som nævnes har, som nævnt, en responstid på 16 Ms. Jeg ved ikke hvorfor Edbpriser lige pludselig vælger at opgive den for grå-grå, når de på alle andre skærme ikke gør dette.

19" Xerox skærmen imponerer mig dog ikke. Jeg har set den flere gange og farveægtheden er ikke særlig overbevisende. Deres 17" XL775D og den nye model er langt mere overbevisende. Hvis du er fanatisk spillefugl, og absolut vil have en 19", skal du gå efter en af de hurtigere skærme, f.eks. med Samsungs TN 8 Ms LTM190EX panel, som sidder i bl.a. Hyundai L90D+ og BenQ 937S+. Det sidder også i Samsung 913N, men denne skærm har ikke DVI.

Hvis du kan nøjes med 17" skærme har du et reelt alternativ. Der er mange skærme som er rigtig gode, og du finder således et større udvalg, hvis man går ud fra dine behov.

Og så lige til dit spørgsmål:
"Hvad betyder dette egentligt for skærmen ??
250 cd/m2 / 800:1"

Du behøver ikke gå så meget op i Brightness, da stort set alle LCD TFT skærme er utroligt lysstærke. Det hænger sammen med de teknologiske aspekter. En LCD TFT skærm er i bund og grund et passivt element, som ikke er i stand til at udstråle lys. Derfor har du en lyskilde bag panelet, som lyser igennem polarisatorerne. Lyskilden er, i alle de bedre skærme, af god kvalitet og frekvensen for den betyder også at du ikke vil opleve blinken.
Kontrasten er allerede forklaret, men der er mere til den end der umiddelbart bliver fremstillet her. For hvad nytter en god kontrast, hvis du ikke kan se de mellemliggende nuancer? Dynamikområdet er derfor vigtigt og du kan betragte det sådan her:
Kontrastforhold: En helt sort boks og en helt hvid boks ved siden af.
Dynamik: En overgang fra den sorte boks til den hvide med en flydende overgang, hvor de mellemliggende nuancer tegnes.

Før du beslutter dig skal du læse et par tests eller høre førstehåndserfaringer. Det kan også være dine egne, men det kræver at du bevæger dig ud i en fysisk butik =)