dobbelt radi med en blæser?

Vandkøling d.  11. april. 2005, skrevet af Zonqui
Vist: 254 gange.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 07:55:06
Svar/Indlæg:
732/117
Hejsa.

Jeg ville lige høre om det kan betale sig at købe en dobbelt radi, men kun med 1*120mm blæser på? Eller vil det ikke give nogen effekt?

Og lige en ting mere. Jeg har et Asetek K12A-L20 med 10mm YD Push-In fittings, tror jeg nok de hedder, men kan jeg godt stoppe 12mm YD slanger i dem? Hvis jeg nu skærer lidt af væggen af, der hvor jeg skal stoppe dem i kølehovederne eller vil det give lækager?
Eller jeg kan måske varme slanger lidt op, så de bliver bløde???

Mvh Morten

legebarN

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 07:59:46
Svar/Indlæg:
487/59
En dobbeltradi kan uden blæser afgive en del varme, pt bliver min CPU og NB kølet af en dual-radi (og så mit GFXaf en single-radi med køler). En enkelt blæser vil give en smule bedre køling eftersom det halve af radien jo vil blive kraftigere afkølet, så det er skam helt fint.

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 10:42:46
Svar/Indlæg:
270/58
Hvorfor ikke bare smide to blæsere på - mangel på plads ?

Du skal være rigtig gode med en kniv, for at kunne skærer slangen til, da der ellers vil løbe vand ud. Og det med at varme slangen op tror jeg heller ikke vil give den store gevinst. Det bliver slangen bare blød af og hvis du så prøver at stoppe slangen in i push-in 'studsen' - så kræver det nok en fold = vand over det hele. :00

Så jeg vil råde dig til at købe slange der passer til, og så kunne du jo købe en blæser med - så du kan få det maksimale ud af dit vandkøling.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 12:23:25
Svar/Indlæg:
732/117
Okay, så dropper jeg bare slangerne. Jeg havde satset på at skulle have en dual radi i dette kabinet http://www.dansdata.com/pc6277...

"Problemet" er bare, at hvis jeg skal have dual-radi i dette kabi, skal jeg lave et blowhole i toppen, og synes næsten det ville være synd, men hvad er jeres vurdering?
Der er jo masser af plads!
Sidst jeg lavede et blowhole, var jeg heller ikke tilfreds, så derfor vil jeg helst undgå det, selv om det dog vil blive gemt bag filteret her :00 :e

Mvh Morten

esmik

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 14:07:14
Svar/Indlæg:
9/1
Det med blowhole i roppen er en støvfanger hvis dine fans suger luften ned i kabinettet, men der imod skide smart hvis de puster luften op, og altså tager alt det varme inde fra selve sytemet. Har selv et sort Tsunami Dream fra TT hvor jeg har skåret det til i tioppen. lidt synd, men det var det hele værd :D med det har jeg 2 papst 120mm fans og den bedste radi på markede. Prøv det, har du så et fedt H2O sæt med ½" fittings, jamen så er det bare fedt :D jeg elsker mit, tror du vil blive glad for det.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 15:37:31
Svar/Indlæg:
732/117
Kan du forklare lidt nærmere?
Virker lidt forvirret det du skriver :r hehe

Mvh Morten