Jeg har prøvet alt med mine ram.

Diverse d.  11. april. 2005, skrevet af System
Vist: 267 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-04-2005 22:58:06
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har en comp med 2400 mhx celeron cpu, 512mb og asus n6600 gfx

Jeg har haft den overclocket til 3.2 ghz og jeg har haft gfx oc også og det kørte fint Men så efter jeg en dag prøvede at sætte nogen extra blæsere i begyndte den at genstarte som en gal.. næsten hele tiden det skal siges at jeg har pil blæserne ud igen og jeg har sat alt tilbage til standard og jeg har testet ram cpu hdd gfx psu ALT og der ingen fejl at all men svinet genstarter stadig og i spil køre den så dårligt at man tror det er løgn

Samme dag som jeg satte blæsere i skiftede jeg også til nogen andre ram så jeg har en ide om at de ram er alt for "discount" Jeg kan ikke fortælle jeg hvad de hedder for de har ikke noget navn...

Har i nogen ide om hvad der kan være galt

-Kalle
Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 22:54:18
Svar/Indlæg:
597/39
Det kan jo meget nemt være rammene der er fejl på.
Har du mulighed for at teste med andre ram?

Evt. prøve at køre programmet memtest på dem.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2005 23:02:36
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er typisk et problem der opstår med de timings som dine nye ram kører...

Kig her for at se hvad det er og hvordan du piller ved dem.

http://www.cooltechzone.com/in...

http://www.extremetech.com/art...

Evt kør noget memtest på dem --> www.memtest86.com

Kaz2004

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2005 23:07:02
Svar/Indlæg:
507/113
Jeg har i 2 dage forsøgt at hjælpe Kalle over messenger nu, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er galt, med mindre der er tale om kompabilitetsproblemer af en eller anden art.

Jeg har haft ham til at køre memtest86, memtest i windows, Prime95, HotCPU tester, SuperPI, overvåge spændingerne på hans PSU, teste hans harddisk for fejl osv.

Det er ikke til at spore sig ind på hvad problemet er. Men tilsyneladende genstarter hans comp ikke mere. Nu kører den bare lige pludseligt dårligt i UT2K4 :l

jsv

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2005 00:31:56
Svar/Indlæg:
315/39
#4 jeg har også siddet og forsøgt at hjælpe ham over msn.

Han kører også kun med en stang ram nu, da to blokke gjorde computeren meget ustabil....

Men jeg er ligeledes på bar bund... han kan fint køre tests uden probz og pludselig genstater den bare spontant...

Er lidt bange for at en af hans stumper er ved at stille træskoene, men hvilken ved jeg ikke...