Bekymret OC´er

Hyggehjørnet d.  13. april. 2005, skrevet af Sønne
Vist: 372 gange.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 11:51:06
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg har et problem som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal takle.... Det drejer sig om at "ja nu vil jeg ikke sætte nogen navne på" MEN en hvis person herinde har forsøgt at sælge nogle ting herinde. Jeg bød på en af tingene og vi blev enige om at jeg overførte penge til ham og det gjorde jeg så. Men nu har han ikke været online i et pænt stykke tid.... Jeg kan se hvornår han sidst har været online og jeg har skrevet en masse mails til ham både herinde og på hans private mail men ingen respons....

Er der nogen procedyre for hvad man kan gøre ved sådan en situation som jeg er i. :x :x

Håber i kan hjælpe mig

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 12:00:59
Svar/Indlæg:
4230/89
hvis du har givet ham pengene, og han ikke har sendt vare, og hverken svarer på mail el. hvad du nu har på ham...
kan du i teorien ikke gøre noget...

der har efterhånden være en del sager med folk der opgiver falsk navn, adresse mm... men hvis der slet ikke sker noget, kan du da smide hans navn... og evt. gå ned i banken og forklare dem hvad der er sket, hvorefter de måske kan tjekke den bank konto du sendte penge til... for der må hans rigtige navn jo stå...

derefter kan du så eventuelt kontakte politiet, og få dine penge den vej... eller (hvis du har hans navn), finde hans adresse og tage ud og snakke med ham... :00

og så der sige at politiet kommer på sagen hvis du ikke får dine penge igen...

foo

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 12:09:03
Svar/Indlæg:
1685/240
det skal være mange penge før politiet gider at gør noget, det samme gælder for forbrugerrådet som ikke vil røre noget der er under 500kr... desværre er der ikke det store du kan gøre...

Vi har på det sidste hørt om det her rigtig mange gange, og hver gang er man kommet frem til at man _ALDRIG_ skal overføre nogle penge før man står med et produkt. Ellers er det helt klart det klogeste med folk man ikke kender at benytte sig af efterkrav - det er ganske vidst noget dyrere, men her er afsender forpligtet til at angive en adresse samt at man som modtager står med varen før man betaler...

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 13:35:23
Svar/Indlæg:
2263/135
Ja det drejer sig om 600 kr og jeg har overført pengene til ham... men igen så kan det jo også forekomme at man sender noget og så aldrig få noget for det...

Jeg har hans navn og i hvilken by han bor i og hvor gammel han er...

Jeg vil ikke give hans navn for jeg vil hellere sige det til ham personligt el over en mail hvor dårligt det er af ham.

Det er bare træls sådan noget.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 14:22:43
Svar/Indlæg:
2126/135
Du kan i det mindste skrive hans brugernavn og email- så vi andre ikke kommer til at handle med ham.

Hvis vi hænger folk ud der prøver at snyde, smitter det af på alle der handler over oc.dk - Og deraf får vi en bedre kultur.
Fordi folk ved at de skal være på mærkerne og være ærlige.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2005 15:06:18
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg vil godt give jer hans brugernavn men ikke endnu... for jeg vil lige give ham en chance.. Det kan jo godt være han er på ferie eller noget, hvem ved.

Lyder godt nok naiv :(

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 14:37:35
Svar/Indlæg:
1373/34
Meget naivt :00

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 17:52:05
Svar/Indlæg:
4230/89
#6 sødt :p ...

#5... okay.. men gør os andre en chance, og smid hans navn/mail, så vi ikke køber noget af ham...
(hvis han ike svarer)

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 13:55:42
Svar/Indlæg:
2263/135
Har hørt fra ham og han var bare på ferie i en uges tid uden at jeg vidste noget.... Så jeg har fået afklaret det med ham nu. :r

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 18:24:24
Svar/Indlæg:
1762/36
Ellers er det et godt råd at se om personen har mange posts herinde...
Jeg ville aldrig købe noget af en med under 200posts herinde - med mindre at jeg afhenter...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 08:40:58
Svar/Indlæg:
6052/189
Tror du ikke man ka gå ned i banken og sige.

"Duu.. Jeg tror sgu jeg er blevet snydt i en privat handel".. "Kan jeg ik lige få oplyst navn og addresse på den her konto som jeg overførte 4 milliarder til i går? "

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2005 22:32:54
Svar/Indlæg:
385/67
#9 - magen til lamt svar har jeg sjældent læst! Skulle ens ærlighed komme an på, hvor mange posts man har produceret herinde?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2005 23:27:58
Svar/Indlæg:
14079/622
->#11
hehe.. lige under 200..
ej gas ;)

Måske ikke nej, men de der kommer meget herinde er da mere til at stole på, da sandsynligheden for at det er "en falsk person" noget mindre (imo).

Enyway, hvis man får adresse og telefonnummer, bliver man mok ikke snydt :)

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 00:04:39
Svar/Indlæg:
1762/36
#11 Det tager ret lang tid at få +200 indlæg, og hvis man gider det, og så snyde en person herinde fra, så er man sku noget for sig selv...
Se bare hvad der skete for "mikkelfrost"...

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 17:23:43
Svar/Indlæg:
385/67
#13 - jeg har både købt og solgt i dette forum fra første dag, jeg blev bruger - med lidt sund fornuft bliver man ikke snydt, og jeg mener, at det direkte forkert, at sætte lighedstegn mellem antal posts og så ærlighed.

Det kan heller ikke være rigtigt at "mistænke" nye brugere, indtil de når et bestemt antal posts - tænk på at mange brugere er "tavse" brugere, som udelukkende læser andres posts og så en sjælden gang kommer med eget indlæg - de vil jo være årevis om at nå fx 200 posts :)

Anyway, hvad skete der så for ham "MikkelFrost"? - Den historie har jeg nemlig ikke hørt. ?:(

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 17:30:26
Svar/Indlæg:
687/9
den vil jeg da egentligt også gerne høre den historie der..

og mht det med post... grow up, antallet af posts kan vel næppe erstatte købers sunde fornuft.... kan det ?

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
18-04-2005 17:43:41
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg er også blevet snydt. Jeg har hans adresse og telefon nr, men problemet er at jeg bor på Bornholm og han bor i Jylland. Jeg handler kun pr efterkrav frem over. Manden der snød mig, er 39 år gammel, og burde være mere moden, men der er folk der snyder, og det vil der altid være.

Så jeg har sgu lært noget.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
19-04-2005 00:34:55
Svar/Indlæg:
14079/622
->#14 & #15

Han snød -=SpaceDog=-..

Det var spacedog der havde købt noget hw (ram så vidt jeg husker) af mikkelfrost, og havde betalt mikkelfrost for at sende HW´en som PAKKE (dvs. fuld dækning fra PDK´s side hvis den forsvinder).
Idioten vælger, trods spacedogs ordre, at sende den som brev (=ingen dækning) og selvfølgelig forskinder pakken :00
(hvis den nogenside er blevet sendt. Det kan godt være at det virker somom jeg er på spacedogs side.. men mikkel indrømte at have sendt den som brev og derfor mener jeg at det er berettiget)

-=spacedog=- kræver så erstatning for det HW han ikke har fået, men mikkelfrost vil ikke give ham den. Og det har han vidst stadig ikke.