Sounds.. dvd VS lydkort

Diverse d.  13. april. 2005, skrevet af System
Vist: 187 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2005 16:49:30
Svar/Indlæg:
0/11005
heysa alle..
undrede mig bare over at min dvd kan spille rimmelig meget højere og dybere mht. bass osv. end når jeg kører det over min PC.
samme filer. lyder bare højere på Cdén i dvd afspilleren end som mp3 over mit asus k8vse deluxe bundkort. How come? stor forskel her!, plus at der intet baggrunds støj er på min dvd men på min pc? kan nogle hjælpe mig med at løse den gåde? alle mine kammerater har "højere" lyd via PCén end deres dvd afspiller.. whaa..

need some good advice here plz.. og nej vil helst ikke købe et wierd ass nyt lydkort.. fik af vide at min indbyggede i bundkortet skulle være fint og godt osv blaablablaaa....
Jesse

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 17:55:25
Svar/Indlæg:
1373/34
Det kan skyldes mange tak. F.eks. at laseren og "lydkortet" som sidder i en DVD afspiller ofte er meget bedre end i et alminde cd eller dvd drev. Det kan også skyldes at det kører igennem nogle andre højttalere.

Mit råd er køb nogle ordentlige højttalere og prøv forskellige indstillinger på dit lydkort medmindre du vil ofre penge på et nyt

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 20:07:29
Svar/Indlæg:
1373/34
Så kan det skyldes noget så simpelt som kablerne. Hvis de ikke er skærmet ordentligt så kan der komme forstyrrelser ind... Hvis muligt så prøv med nogle "ordentlige" kabler og nogle "ordetlige" stik... Det kan ofte være forskellen mellem god lyd og knap så god lyd