Hotflash af Bios.

Bundkort / CPU d.  13. april. 2005, skrevet af Day_Walker
Vist: 319 gange.

Day_Walker

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 18:54:55
Svar/Indlæg:
14/8
Har lige flashet en ny oc Bios, der åbenbart var kaput.!
Den går ihvertfald kold inden den når ind i bios.!

Det er et MSI Neo2 Platinium 54g.!

Nogen der ved hvordan og om det overhovdet kan lade sig gøre..!

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-04-2005 20:06:55
Svar/Indlæg:
4033/364
når ind i BIOS eller vil den ikke tænde?`

du kan prøve at holde ALT+F2 nede og have BIOS filen liggende på en diskette - mange nyere mobos kan flashe på den måde..

Du har vel prøvet at resette BIOS? (en jumper på motherboardet.. husk at pille strømmen fra først.. skal have 10-20sekunder med jumperen på reset (clear CMOS) .. nogle modeller skal man også have batteriet ud..

jeg har lige lavet et lignende nummer (udover at min ikke ville tænde.. den sagde bare at CPUen var overclockede.. det hjalp at pille den ene RAM kreds ud.. og flashe BIOSen ned til den normale...)

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 20:12:24
Svar/Indlæg:
567/2
Jeg har gjort det på mit.
fremgangsmåden:
Tog min bios ud. Jeg brugte en oversize nål, som kunne vippe den ud i et hjørne. Der skal nok komme nogen og advare mod at gøre dette, men har nu gjort det NOGLE gange efterhånden :e
Derefter lagde jeg en snor om den og bootede min fætters identiske kort op med hans duelige bios og en flash-bootdisk i drevet.
den den stod i dos hev vi hans bios ud, som også havde fået snor om i forvejen ved et let ryk i snoren, hvorefter vi proppede min i.
Så tastede vi kommandoen til at flashe og flashede. Smertefrit. Men en kende risikabelt siger nogle. jeg synes ikke det er ret svært.
tjek www.bios-flash.dk hvis du ikke føler for det..

jsv

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 20:20:13
Svar/Indlæg:
315/39
hvis viosen er kaput, har mobo så ikke en recovery metode for at reparere din via en floppydisk?

eks have disketten i comp og holde en tast nede når du starter op??

Day_Walker

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 21:06:56
Svar/Indlæg:
14/8
Den når kun lige at bibbe i starten hvor den detekter CPU & lign. Og så slukker den ellers bare.!

Den går kold inden @nglers løsning kan bruges.!

Men det var noget i stil med hvad SlakeR skriver om jeg havde tænkt på..!

Men pillede du chipen ud mens du var i doss eller inde i Flash programmet.??

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2005 21:39:13
Svar/Indlæg:
567/2
Altså først piller man begge chips ud, lægger snor om. det gøres når der er slukket.
Så booter man på den gode, og når den når dos skifter man før man starter flash-programmet.
Efter sigende kan man godt hotflashe mellem forskellige bundkort hvis de bruger samme romchip, men jeg brugte et identisk.

ZyberNeo

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 08:50:38
Svar/Indlæg:
354/52
Kan lige siges at man også godt kan bruge et andet board, det vigtigste er bare at man bruger chips af samme størrelse. (2mbit eller 4mbit)

Neurobrain

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 10:03:15
Svar/Indlæg:
389/13
Yup - jeg bruger NF7S og DFI Lanparty ultra B til hotflash

Man skal bare være opmærksom på, at hvis man bruger et andet board, må maskinen ikke reboote efter flash før man har fjernet BIOS

Og så skal man tjekke at man IKKE bruger en auto-all-flash-disk når man bruger et andet board til at flashe. Fandme surt at komme til at flashe sin NF7S BIOS med en DFI BIOS - altså ikke fordi jeg selv har prøvet :r

Day_Walker

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 12:22:04
Svar/Indlæg:
14/8
OK, så mangler jeg bare en der vil låne mig en Bios Chip. :e

Day_Walker

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2005 19:36:36
Svar/Indlæg:
14/8
Er der nogen der har haft dårlige oplevelser med at Hotflashe??

Day_Walker

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2005 21:07:43
Svar/Indlæg:
14/8
Har fundet et ældre p4 sokket 478 mobo, med samme bios chip.!

Men jeg mangler en Cpu til at botte op på for at lave at Hotflash.!

Gerne et sted mellem Als og Kolding.!

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 21:44:22
Svar/Indlæg:
658/48
#10; Hvis du kan komme til Fredericia har jeg en CPU liggende dukan låne ? (: