digital video kamera til 6000-8000

Diverse d.  13. april. 2005, skrevet af Ford
Vist: 182 gange.

Ford

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2005 19:02:55
Svar/Indlæg:
75/18
hej.

Jeg har en kollega som meget gerne vil investere i et digitalt video kamera. Han er absolut ingen ørn ud i den digitale verden så det er et absolut must at det er meget bruger venligt. Det skal så også siges, at det ikke er særligt vigtigt for ham, at kunne redigere i det han har optaget. Han vil gerne kunne lade sit kamera ligge derhjemme og så fremvise direkte på det optagne medie.

øvrige kriterier:

1) må koste op til 8000
2) skal optage på dvd medie
3) må gerne være et af de mere kendte mærker

Ville blive så glad hvis nogen af jer der kan komme med nogle råd/forslag - jeg har selv kun erfaring med minidv og føler mig rimelig blank hvad angår de forsk. typer dvd til digitale kameraer.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 14:35:18
Svar/Indlæg:
1373/34
Sony DCR PC 350 ;) Dette optager dog ikke på DVD skiver (hvilket man i øvrigt skal holde sig fra, altså kamera der optager på skiver, da kvalitet er ringere og der kan ikke være så meget på dem som hvis man optager på digi.)

Sony'et har fået meget gode anmeldelser og blev kåret til året videokamera sidste år. Så det er et sikkert køb.

Skal det være noget billigere så kunne det være noget som Sony's HC serie

Håber dette hjalp

Ford

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2005 17:35:05
Svar/Indlæg:
75/18
jo tak #1... Vil foreslå det for ham. Hvis han nu er en stædig rad - er der så nogen der kan foreslå et der optager på dvd-format?