Jeg tror en 3000+ vil være det bedste til pengene. tror de océr til omkring det samme ligemeget hvilken model. lidt ligesom winchesters....
Du skal selfølgelig havde nogle ram og et mb der kan køre 300+ FSB for at udnytte den fuldt ud. men er du ikke ude efter det helt MAX OC kan du jo køre med divider på dine ram. skal du over 2700 med en 3000+ skal dit mb jo klare 300+FSB grundet dens 9x multi. har man ikke et bundkort eller ram til det, skal man nok vælge en højere moidel med højere multiplier:)
Vis man læser på dette bord kan man se en person der får sit bord op på 339 FSB og bordet koster kun 870 kr i DK hehe.. Men vis bordet kan dette på luft så er det vel bare sådan et billigt et man skal havde.
Og alt efter hvad jeg har læst om Rev. E3 så kan den komme op på 2.9 GHz på luft så vis man kan få en 3000+ der op så kan man få meget ud af ens cpu for lidt penge.
Men hvordan står det til med nForce 4 eller nForce 3 og OC på fsb? For syndes nu det der med 339 FSB på et via chipset er godt klaret. Skal jo selv til at skifte over til A64 her snart og jeg sad og ventede på Rev E3 da jeg havde læst den kunne komme op på de der 2.9 GHz på luft.
#13 fejl... der vil nok også komme en 3500+ med E4 stepping + en 3700+.... og de skulle vist være til at betale sig fra..@2000-2500Kr... og henholdsvis 2.0ghz 3500+´eren og 2.2ghz for 3700+´eren...
Manualen påstår, at der sidder en 4/6 (133MHz) divider på boardet, og (2/3)*300 er jo 200, så jeg håber det går. Det skulle jo gerne resultere i 2700MHz 😉 Og nogle nye RAM kan der muligvis blive råd til hen ad vejen...