Computer vil ikke loade Windows?

Diverse d.  14. april. 2005, skrevet af TheSnail
Vist: 240 gange.

TheSnail

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2005 08:55:16
Svar/Indlæg:
27/3
Min veninde har IMO en rigtig fair maskine der består af følgende:
Mobo ASUS P5AD2 Premium
Cpu LGA775 P4 540J 3.2 Ghz Prescott
Ram 2*512 MB Kingston HyperX DDR2
PSU NorthQ 4775 400W Super Silent
GFX Point Of View 6600GT 128 MB Pci-E

Indtil videre har hun kørt med en Samsung spinpoint 160 GB disk hvor hun havde Win på, men fra dag til dag vil den ikke loade win mere, nu har jeg så prøvet med en anden af hendes diske, en Maxtor DM9+ på 250 GB og en af mine egne, en IBM Deskstar på 60 GB, men uden held, når hendes hendes computer har kopieret installationsfiler over på disken og den booter første gang og skal køre installationen videre fra HD.... kommer den fejl melding, at operativ systemet ikke kan læses....

Jeg er blank.... HJÆLP...

]Runner[

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2005 09:21:19
Svar/Indlæg:
100/1
hmm hvilken HDD er BIOS'en sat til at boote fra?

TheSnail

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2005 09:33:35
Svar/Indlæg:
27/3
jeg er ikke blank på dette område, jeg installerede hendes maskine første gang uden problemer, men boot rækkefælgen er standard hendes spinpoint, dvd drev og til sidst floppy.

med de andre andre diske... dm9+ og deskstar var det så bare dem der stod først.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 09:37:34
Svar/Indlæg:
1503/128
Prøv evt. at lukke maskinen ned når den er færdig med at køre fra CD'en, og tag så DVD-drevet helt fra - rent fysisk. Ud med ATA kablet og ud med strømmen, og prøv så igen.

Jeg har haft lignende problem med min fars computer, og der løste vi det ved at pille et CD-rom drev fra. Ved godt det lyder som et vildt skud i tågen, men alt er vel forsøget værd ;)

TheSnail

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2005 13:06:01
Svar/Indlæg:
27/3
jamen den er jo ikke færdig med at installere Windows.

Den booter jo et par gange under en installation, og fejlen sker lige efter børste reboot...

Den skal jo stadig bruge cd'en til resten af installationen???

kinajumjum

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 14:14:27
Svar/Indlæg:
22/1
Den fejl du nævner, har jeg haft flere gange.

Sørg for at alt i BIOS er sat til stock. Altså, ingen ultra settings, osv.
Naturligvis kan du slå en evt onboard RAID controller fra, fx.
Men resten af bios skal stå til "Load default settings".

Sørg evt for at lave en "fresh" inst., når du starter.
Altså, vælg "slet partition", opret en ny, og installer windows herpå.

Husk at informere os, når det pludselig virker. ;)

Good luck.

qazbah

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 14:23:02
Svar/Indlæg:
24/0
Jeg har haft nøjagtig samme problem med min brors computer. Dog var det en gammel AMD XP1500+ og et Soltek bundkort.

Jeg prøvede også alt. Resette bios. Prøvet med 2 andre harddiske. Jeg er kommet frem til den konklusion, at der er et eller andet galt med bundkortet, da både cpu, drev og harddisk virker med et andet bundkort.

kinajumjum

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2005 15:04:04
Svar/Indlæg:
22/1
Soltek bundkort stinker. Har aldrig hørt om andet om problemer m det grej. :r

TheSnail

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2005 10:56:52
Svar/Indlæg:
27/3
der var da lige tråd jeg havde glemt der, men bedre sent end aldrig, min venindes computer virker igen, jeg var ikke med til at lave den, det var en anden it nød der knækkede problemet som jeg ikke kender til, jeg forstår stadig ikke hvad der var galt med maskinen, jeg har sltså samlet min del af maskiner igennem tiden, og folk er stort set altid kommet til mig for råd men denne herkules knude kunne mine små evner alstå ikke løse, men det korte af det lange er jo at min veninde er glad for sin maskine igen 🙂