Forkert S-ATA driver

Bundkort / CPU d.  14. april. 2005, skrevet af sko
Vist: 158 gange.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 10:55:26
Svar/Indlæg:
1954/464
Hej

Jeg har et abit as8-v med en intel ICH5 chipset

Jeg har her til morgen læst at jeg ikke nødvendigvis skal bruge en 3½" disk til brug ved installation af windows.

Grunden til dette skulle være, at ICH5 chipset er med i windows

Men inden jeg fik dette at vide, så installere jeg via F6 i installation driver til ICH5R chipset, altså med RAID mulighed.

Men kan dette gøre at windows stopper med at installere efter ganske kort tid?

Så stopper installationen, og windows fryser, og så kan jeg bare genstarte.

Det skal siges at jeg ikke har OC hverken ram eller cpu, og der er også ganske godt styr på temperatur osv.

Computeren går ikke ned, den fryser bare, men jeg kan stadig godt tage cd ud osv

Så spørgsmålet er, kan man ved at installere en forkert S-ATA driver få windows til at fryse ved installation?

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 11:17:51
Svar/Indlæg:
6531/410
burde det ikke.

dog skal du lige sikre dig at du rent faktisk bruger de sata stik der køre til ich5.

som du selv har fundet ud af behøver du ikke F6 når det er intels ich5 eller ich6.

det med den fryser kan jo være forde winxp bliver forvirret ogver de drivere .

så start install igen og prøv uden den driver.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2005 11:42:04
Svar/Indlæg:
1954/464
# 1 Tak for det..

jeg har lige fundet ud af det med at man ikke skal bruge driver disk idag, så jeg har endnu ikke forsøgt at installere uden brug af den

min tanke var også at windows ikke kunne finde ud af det, når jeg først havde installeret ICH5R driveren, og når den så efterfølgende skulle installere, så skal man kun bruge ICH5..

så det lyder meget sandsynligt..

tak for det..

vil prøve at installere igen, uden den driver