Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 17:00:07
Svar/Indlæg:
912/75
Ok.... Jeg har et meget mærkeligt problem!
Jeg har sidder med det hardware der er beskrevet i min profil. Min winchester har tidligere kørt 2700 @1.6v på et asus A8V, async. med min ram.
Men på mit nye MSI K8N Neo2 kan jeg lige med nød og næppe få den prime95 stabil i ~10min ved 2.6GHz, det er også ved 1.6v men det hjælper ikke på stabiliteten at putte mere volt i den.
Jeg har testet mine ram som løber +260MHz 2.5-3-3-7 100% stabilt i memtest86, test #5 og 8# som løb i mange timer!
Jeg har læst uendelig mange tråde om dette bundkort. Og jeg har simpelhen prøvet alt igennem uden held. Bundkortet kan forunden løbe 350Htt, så det er ikke det som er problemet, mine PSU rail er stabile, der er intet som bliver for varmt, og alt er som det skal være.
Men så prøvede jeg at ændre mine ram timings til 3-4-4-10, som self. også var memtest stabilt. Og pludselig blev den stabil i Prime95 i hele 1time20min, og det er sq da fremskridt..
Men hvordan kan det være at den er 100% memtest86 stabil ved meget lavere timings, men overhovedet ikke er stabil i prime95 + en masse andet bench programmer..
Er det mine ram som bundkortet ikke bryder sig om? eller skal jeg finde løsningen et andet sted.. Jeg er i vildrede og har ingen ide om hvor problemet ligger.
So please God/OC-guys help me!