Bundkort til denne cpu Pentium 4 640 3.2 GHz

Bundkort / CPU d.  15. april. 2005, skrevet af athlon2400+
Vist: 394 gange.

athlon2400+

Overclocker
Tilføjet:
15-04-2005 21:46:22
Svar/Indlæg:
102/75
jeg står her og skal skifte fra amd til pentium. Og så har jeg brug for lidt hjælp og det håber jeg i kan hjælpe mig med... Jeg søger et bundkort til max 700 kr. Det skal være et board der er godt at overclocke med. Og må meget gerne være ASUS eller lignende board, og jeg regner med at købe denne cpu Pentium 4 640 3.2 GHz ?:(

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 22:03:36
Svar/Indlæg:
3712/44
Du skal nok overveje at ofre lidt mere på bundkortet og så anskaffe dig et med 925XE chipset, da disse clocker noget bedre end de billigere 915 chipset. Der er testet flere kort på her på hardware-test som du kunne se på.

Men ok, hvis du ikke skal bruge SATA diske og ikke vil bruge Nvidia pci-e kort kan du godt være heldig med et billigere bundkort baseret på Intel 915 chipsettet. Vær opmærksom på at dette chipset understøtter både DDR og DDR2 ram, så nogle bundkort er til det ene og nogle til det andet. Her er et eksempel på et review du kan se på http://www.anandtech.com/mb/sh...

Nu er både 955X chipsettet og force4 chipsettet på vej, de understøtter begge dual core cpu'er, men kommer nok til at koste 1500-2000,- kr så jeg abtager at de er uden for din budgetramme.

CPU'en clocker i alt fald forrygende, omkring de 4 Ghz stabilt på luft er slet ikke utænkeligt, det er der faktisk mange der gør. Mange af dem rammer også både 4.1 og 4.2 Ghz på luft :)

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 23:11:32
Svar/Indlæg:
1498/226
Jamen... uhhh.. det kan jo nærmest ikke gøres bedre der Lars.. !!

Kanon... :e

Jeg har selv ramt 4,3 på luft.. uden probs... og jeg kan så ikke finde ud af (tør måske ikke rigtigt) hvordan jeg presser den mere op... jeg har smidt mach 2 på, og har så ramt 4,4... Stabilt og det hele...

Ganske udemærket... men nok om det her...
Jeg syntes du skal tænke over hvad du vil, for der er virkelig mange muligheder...
Hvis du har i tankerne om at skifte til SATA på et tidspunkt, så skaf dig et board der understøtter NCQ...
Det giver sq også en kæmpe performance spring.. 😉

Der er utrolig mange ting man kan/burde tage forbehold for..
Så undersøg markedet, og find ud af hvad du har brug for..
Det er jo trods alt det vigtigste...
Det er jo knap så vigtigt om den kan oc, eller køre med NCQ, hvis du bare skal bruge den til alm. ting.. 😉

Capiz 8)

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 23:15:29
Svar/Indlæg:
1419/29
Køb et abit As8-v og få et droop mod der på, det clocker godt, men har dog selv futtet 2 af slagsene af.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 11:29:12
Svar/Indlæg:
3712/44
Capiz > Der må for pokker da være én eller anden bios indstilling du skal have lavet om på (måske flere, men ok...) for hvis du kan køre 4.3 Ghz på luft, så burde du altså kunne køre noget mere end 4.4 Ghz på Mach'en....

Nu ved jeg godt at cpu'er og bundkort er forkellige, men det bundkort du har er jo testet stabilt til langt over 300 Mhz fsb mange forskellige steder. Jeg overvejer selv at købe et i næste måned bare for at lege med det i Mach'en, men det gør jeg nok ikke for så skal jeg også have ram til med det samme, og jeg tror der sker rigtigt meget på DDR-2 området de næste måneder, så også dét indkøb ville jeg gerne trække så længe som muligt.

Mit umiddelbare gæt på at du ikke kan komme længere end de 4.4 Ghz i Mach'en ville være din psu, især hvis det er den der følger med i Chieftec kabinettet?

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 12:02:14
Svar/Indlæg:
1498/226
Hi hi...

Jamen, jeg skal også have leget rigtig grumt med det her i morgen...
Jeg vil prøve at smide en masse volt på..

Men jeg har hørt en del om dropVcore på dette board..
Den skulle være rimelig slem til at kaste rundt med Vcoren.. er det rigtigt??

Undskyld for OT..

Jeg slukker og lukker !!

Capiz 8)