Skærm giver hovedpine

Diverse d.  15. april. 2005, skrevet af 1_2_know
Vist: 234 gange.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 22:00:04
Svar/Indlæg:
3169/185
Hey... Jeg har lige skiftet til 5.4 her for nyligt...

Spillede HL2 og fik hovedpine efter relativt kort tid, dette sker normalt hvis man anvender for lav Hz... Men tjekkede, 85Hz - 1600x1200 osv...

Det som undrede mig lidt var... Når jeg bevægede musen ved for høj sens blev billedet underligt uskarpt synes jeg....

Hva pokker kan det være? - Har en samsung syncmaster 959NF....
Spillet kørte fra 67-200 fps har jeg efterfølgende set i demo jeg recordede - man keder sig jo lidt på vej i bus 2x 20min til togstationen :\...

Anyways... Hva pokker kan der være galt??

Satte sens ned til 2.1 - hjalp enormt...
- En ting har jeg dog ændret, bor lidt hos min far her for tiden.. - Og skærmen er sølle 30cm fra face når jeg gamer... Normalt sidder jeg 80-90cm fra den...

- 12k

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 22:25:08
Svar/Indlæg:
2353/24
Der er mange ting som spiller ind, når man får hovedpine ved at sidde foran computeren.

Hvordan er lyset?, hvor kommer det fra (bag ved skærmen, lige over dig, bag dig osv?)

Hvordan sidder du?, har du krum nakke eller sidder ergonomisk korrekt? har du nok plads til tastaturet på bordet?

i dit tilfælde er afstanden til skærmen sandsynligvis skyld i en stor del af det din hovedpine.

Nadre ting som frisk luft, væskemangel spiller også en væsentligt rolle.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 22:31:15
Svar/Indlæg:
3169/185
Sidder og kigger en smule nedad på skærmen, bør jeg måske regulere, for efter en del timer ved den kigger man freaking ned i jorden når man kåger rundt :P - ikke voldsomt... Men dårlig vane, sker især efter man har brugt lappyen...

Lyset er her ovenfra ca. 1,2m over hovedet 1m bag ved stolen...
- Lige nu har jeg ikke nok plads på skrivebordet, normalt er der goood plads på hjørneskrivebordet der hjemme... :\

- Får alt for meget luft, spillet 1-3 timers fodbold hele sidste uge med 1 dag som undtagelse - Min "papbror" er fodbold galning :P
- Væskemangel, tjoah, er sq ofte for doven til at gå ned for at fixe lidt kakaomælk frem :)

Men tak for det da :) - Vil prøve at holde lidt mere afstand til skærmen - sætter mig lidt abstrakt til gengæld, burde kroppen sq holde til :)

Mvh. 12k

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2005 22:44:37
Svar/Indlæg:
1762/36
Alene den musik du beskriver i din signatur giver mig hovedpine... Skru lidt ned for brightness...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 09:56:07
Svar/Indlæg:
10398/435
det er et kendt fænomen med HL2.. bare google det.

problemet skulle være spillets FOV...

nu har jeg hovedpine og skal sove lidt mere...

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 10:14:51
Svar/Indlæg:
2175/186
Få dig en fladskærm...

Har i løbet af den tid jeg har haft CRT skærm opbygget mig nogen gode øjne der kan se selv den højste frekvens... ARRG... ihvertfald, så kunne jeg leve med 60 hz i de helt tidlige dage... nu kan jeg ikke leve med 100hz uden der bliver skruet ned for lyset :( men har tilgengæld også købt en fladskærm nu :) dejligt...

Har prøvet at få ondt i hovedet ved at kigge nedad.. prøv at find en anden stilling <- bahh... "hun sagde stilling" hilsen robert