Lasse: Nej det var ikke sådan jeg mente det, jeg kan godt se at det kan misforstås. Der skulle nok stå panelet i stedet for "Dell 2001fp". Coatingen er det yderste lag på panelet ud mod brugeren, med mindre der er beskyttende lag. Så coatingen har ikke rigtig noget med Dell skærmen at gøre, kun panelet.
McTBeer: Hvis du lægger stor vægt på spil, så vil jeg gå efter nogle af de nye skærme med Samsungs 8 ms TN LTM190EX panel. De har en fin farverendering og har egentlig også fornuftige kontoregenskaber. De udmærker sig dog i at være rigtig gode til spil og hurtige overgange. Det panel sidder blandt andre i Hyundai L90D+, BenQ FP937s+ og Samsung 913N.
Du skal helst ned i 8 ms, hvis du skal bruge en 19" skærm, der rent faktisk kan bruges i spil af den mere krævende bruger. Det hænger sammen med at 19" paneler typisk har en endnu højere reel responstid end tilsvarende 17" skærme. Således vil et 17" 8 ms panel faktisk have en bedre gennemsnitlig responstid end 19" 8 ms paneler.
Der ligger også en test af en 12 ms 19" skærm (ViewSonic VX912) på min hjemmeside, som du kan tage et kig på for bedre at kunne relatere til hvad jeg siger.
Jeg har anbefalet disse ud fra den betragtning, at du lægger mindst lige så meget vægt på spil som kontorbrug. Hvis jeg tager fejl, så må du råbe op =)