Chill-Innovation 510A "støj"

Diverse d.  16. april. 2005, skrevet af mbulow
Vist: 180 gange.

mbulow

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2005 17:23:17
Svar/Indlæg:
4/13
Hejsa :)

Jeg er i fuld gang med at støjdæmpe min computer.

Startede med at skifte til vandkøling. Uhm hvor blev der dejligt stille, i forhold til før.

Så isolerede jeg kabinettet med AcoustiPack måtter. Endnu bedre. Nu slap jeg også af med en del af støjen fra min harddisk.

Nu nåede jeg det punkt hvor de to største støjkilder var en summen fra min monitor, og en ret irriterende (men ikke ret høj) lyd fra blæseren i min Antec True380 PSU (Den der fulgte med Sonata kabinettet)

Derfor har jeg nu, på baggrund af folk kommentarer om støjniveauet, investeret i en Chill 510A, men men men...

Godt nok synes jeg ikke jeg kan høre blæseren, men selve lyden af luften der suser igennem PSU'en har bare en mere iørefaldende lyd end lyden af min gamle PSU's blæser. Det var dog irriterende :00

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre for at slippe af med den susende lyd?
Vil det i praksis hjælpe at klippe gitteret af bagsiden af PSU'en? Ingen små pilfingre der kan blive et problem.

Fan-gitteret foran blæseren kan jeg jo bare pille af, så det ender jeg nok også med at gøre.

En lille ting jeg har studset over er... I True380'eren sad der en 80mm blæser der kun kørte med ca 950RPM. I den her nye sidder der en 120mm der kører ca 1000RPM. Når nu en 120mm flytter så meget mere luft end en 80mm er der så nogen grund til at den skal køre så "hurtigt"?
Jeg kunne da godt forestille mig en Papst på 5v eller 7v kunne levere den samme luftgennemstrømning som den gamle 80mm.

Nogen der har prøvet nogle af disse idéer af i praksis som kan give noget feedback inden jeg mod'er løs?

Det er ikke verdens dyreste PSU at "komme til" at ødelægge, men hvis jeg gør noget der går ud over resten af min hardware vil jeg da godt nok græde snot i et par dage :p

PS! Har lige fundet ud af at mit reservoir jeg havde gemt bag sofaen var utæt. Der er "forsvundet" ca. 5 L vand, så mit parket-gulv ser altså lidt underligt ud lige nu :(
Jaja, bare sig "Så kan du lære det" :e men irriterende er det sq :p

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2005 18:34:09
Svar/Indlæg:
1293/104
Man kunne evt. montere et potmeter i forbindelse med en af ledningerne til blæseren. Derved kan du regulere hastigheden på den.