#5 ikke nødvendigvis.... DDR2 er jo stadig under udvikling... og nogle af top mærkerne som fks. OCZ og Corsair har vist formået at lave DDR2 der ka køre PC5400 ved omkring CL.3-4-4-x timings og ved den høje fsb er CL 2.5 og 3 næsten ingen forskel da du aldri når så højt med et DDR1 system ved cas. 2.5 eller 2 ... så derfor skal vi nok forvente at DDR2 er fremtiden for vi har jo ikke set toppen af isbjerget i nu.
Det vil jo kræve at cpuen får en ny memorycontroller.. plus som sagt den næste socket, indtil videre mest kendt som M2, skulle komme midt/sidst i '06.. Man kan købe 3-2-2 DDR2. DDR2 er bare ikke helt vildt fedt endnu i mine øjne. Nok bare mig der er lidt oldschool og er lidt vild med de der 2-taller som bh-5 giver :) samt den der lave spænding. kunne de så bare tåle 3v+ :e
Moderator
Tilføjet: 17-04-2005 09:18:14
Svar/Indlæg:
7881/1165
Tror aldrig at AMD kommer til at benytte sig af de nuværende DDR2-ram. :l AMD's planer skal være emget fremtidsrettede, og jeg tror at AMD satser på FB-dimm. De indeholder en teknik der bl.a. sænker latency på ram-modulerne. Måske satser AMD mere endnu og retter sig efter DDR3 istedet for.
Har, ligesom Red_martians, hørt at AMD ville springe DDR2 ram'ene over. Pt. ser jeg forøvrigt heller ikke de store fordele i DDR2, det er kun ved enormt høh FSB det giver fordele, og jeg tror pt ikke de er ram'ene der holder AMD64 OC tilbage.
#10+11 jeg har nu også hørt lidt om at de vælger at tage DDR2 og så noget med XDR næste gang... og ingen FB-Dimm eller DDR3... men igen det er moske også bare rygter...